În cadrul ultimei unități la limba franceză, elevii și-au îndreptat atenția și curiozitatea către cartea „Micul Prinț”, axându-se pe conceptele de „îmblânzire” și „comunicare” cu animalele. Astfel, aceștia au studiat, în limba originală, capitolul în care Micul Prinț se întâlnește cu Vulpea, citindu-l în franceză și încercând să înțeleagă simbolistica din spatele personajelor și a cuvintelor spuse de acestea. În acest mod, pentru a marca încheierea unității și pentru a arăta elevilor un exemplu pozitiv de implicare în societatea civilă, aceștia au vizitat adăpostul pentru cai „Steaua Speranței” (mai multe detalii aici).

Marți, 15 iunie, în cadrul vizitei la adăpostul de cai, elevii de la clasa a IX-a A, au învățat ce înseamnă concret procesul de îmblânzire a animalelor, mai exact a cailor, după ce aceștia au trecut prin experiențe neplăcute și triste cauzate de oameni și stăpâni iresponsabili. Astfel, liceenii au putut reflecta mai bine asupra dialogului citit dintre vulpea speriată și Micul Prinț, lectură ce reda aceeași suferință si lipsă de încredere față de nefamiliar, dar și felul optimist în care, prin fapte bune, putem remedia și repara răul făcut. În acest sens, cu simț de răspundere și bună-voință, copiii s-au implicat activ și au fost timp de câteva ore bune parte din căminul prietenos al cailor: au făcut curat și au socializat armonios cu animalele, dovedind și lor înșiși satisfacția și beneficiile voluntariatului.

Elevii au fost însoțiți de profesoarele de limbă franceză și germană: Cristina Obae și Alexandra Negureanu.