Programul educațional al Genesis College – Nivel primar
În anul 2020, Genesis College a primit autorizarea internațională pentru programul PYP (Primary Years Programme), oferit de organizația International Baccalaureate. Astfel, Genesis face parte din marea comunitate a școlilor internaționale globale. Pentru mai multe detalii despre programul PYP și organizația IB vizitați www.ibo.org.
Oferta educațională a Școlii Primare îmbină curriculum-ul românesc cu cerințele programului PYP, punând accent pe activități practice și teme de actualitate, pe dezvoltarea abilităților de comunicare, de cercetare și gândire critică, cu scopul de a oferi copiilor o educație pentru viitor.
În ce constă
Programul PYP
Programul PYP le oferă elevilor un mediu de învățare atractiv, bazat pe lucrul în grup sau în perechi, pe activități experiențiale, cu scopul de a-i ajuta să devină persoane active, implicate în viața socială, care dovedesc gândire critică, empatie și respect față de propria persoană, dar și față de cei din jur.
PYP promovează învățarea conceptuală și își propune să dezvolte la copiii de până în 11 ani abilitățile de comunicare, de cercetare, de gândire, de analiză sau organizare, abilități ce le vor fi utile mai târziu în viață.
Programul PYP este foarte flexibil, putând fi adaptat cu ușurință la sistemul de învățământ românesc, pe care îl îmbogățește cu o abordare transdisciplinară a temelor propuse, prin învățarea conceptuală și prin raportarea la un profil al elevului, pe care elevii se străduiesc să îl atingă pe parcursul școlii primare, dar și mai târziu.
Programul PYP presupune studiul a 6 teme transdisciplinare:
- WHO WE ARE
- WHERE WE ARE IN PLACE AND TIME
- HOW WE EXPRESS OURSELVES
- HOW THE WORLD WORKS
- HOW WE ORGANISE OURSELVES
- SHARING THE PLANET
Conținuturile prevăzute în curriculum-ul românesc sunt integrate în cele șase teme PYP și abordate dintr-o perspectivă transdisciplinară. Punem accent pe învățarea prin descoperire, pe cercetare individuală sau de grup, pornind de la ideea că elevii vor înțelege și vor reține mai ușor și pe termen lung ceea ce învață sau descoperă singuri.
Transdisciplinaritatea
Cele șase teme transdisciplinare pe care curriculumul PYP le propune pentru fiecare dintre cei cinci ani de învățământ primar și în funcție de care se structurează și conținuturile propuse de programa națională sunt:
- Cine suntem. Studiind această temă, copiii reușesc să se cunoască, să dezvolte relații armonioase cu membrii familiei, cu prietenii lor, dar și cu membrii comunității în care trăiesc. Studiul acestei teme îi încurajează și îi îndrumă pe elevi în cunoașterea eu-lui și a lor înșiși, a valorilor după care să se ghideze pe parcursul formării lor ca oameni.
- Unde ne situăm ca timp și spațiu. Prin intermediul acestei teme, copiii fac o incursiune în istoria omenirii, înțelegând, totodată, legătura dintre indivizi și societate, între perspectivele locale și cele globale. O incursiune în timp și spațiu, tema îi face pe elevi să afle cât mai multe lucruri despre tipuri de case, călătorii și expediții, exploratori și migrațiile omenirii.
- Cum ne exprimăm. Această temă îi invită pe elevi să descopere și să aprecieze esteticul. Pentru a dezvolta relații sănătoase și arminoase cu cei din jurul lor, este important ca elevii noștri să învețe cum să-și exprime ideile, sentimentele și emoțiile. Totodată, este necesar nu doar să caute și să găsească modalități prin care să-și dezvolte și să-și folosească creativitatea, dar și să aprecieze frumosul din jurul lor, în toate formele sale.
- Cum funcționează lucrurile din jurul nostru. Studiind această temă, elevii înțeleg nu doar principiile științifice și felul în care oamenii le folosesc, dar și impactul progreselor tehnologice asupra societății și a mediului înconjurător. Această temă este o incursiune în natură și în legile sale, incursiune ce ajută copiii să înțeleagă concepte vaste precum mediul biologic și societățile umane și felul în care acestea funcționează.
- Cum este organizată societatea. Prin intermediul acestei teme, elevii înțeleg structura și funcția organizațiilor existente în societate, activitățile economice și impactul lor asupra omenirii și a mediului înconjurător. Copiii reușesc astfel să înțeleagă structura și rolul fiecărei organizații, felul în care se iau deciziile pe plan financiar, economic și fiscal; cine are dreptul să ia decizii la nivel înalt, dar, mai ales, ce decizii are fiecare dreptul să ia.
- Responsabilitățile comune pe care le avem pentru a proteja planeta. Este important să conștientizăm faptul că fiecare individ în parte are drepturi și obligații, dar mai ales, care sunt acestea. Studiind această temă, copiii vor învăța toate aceste lucruri și le vor aplica pe termen lung. Devine din ce în ce mai necesar ca elevii să știe ce drepturi și responsabilități au în ceea ce privește protejarea mediului înconjurător.
Spune-mi și voi uita, arată-mi și s-ar putea să îmi amintesc; implică-mă și voi înțelege.
Confucius
Tell me and I will forget, show me and I may remember; involve me and I will understand
Confucius
Cele 10 motive pentru care programul PYP este ideal pentru copiii de școală primară :
Conform organizației IBO, există 10 motive pentru care programul PYP este ideal pentru elevii de școală primară:
- Îi încurajează pe elevi să cerceteze.
- Îi ajută pe copii să înțeleagă lumea în toată complexitatea ei.
- Le dezvoltă abilitățile de comunicare și încrederea în ei.
- Îi ajută pe elevi să învețe cum să învețe.
- Încurajează deschiderea către lume.
- Îi încurajează să privească lucrurile din perspective diferite.
- Îi încurajează pe elevi să ia atitudine.
- Copiii învață să analizeze problemele în profunzime.
- Pune accent pe implicarea întregii comunități școlare.
- Îi încurajează pe elevi să devină cetățeni implicați și responsabili.
Final Exhibition este proiectul de final de program PYP și de final de clasa a IV-a, care marchează trecerea la un alt program și, în același timp, trecerea la gimnaziu.
Final exhibition este un proiect de grup, o cercetare amănunțită a unei teme de interes personal, prin care elevii de clasa a IV-a vor demonstra abilitățile dobândite în anii de școală primară.
Acest proiect are o puternică latură socială, întrucât elevii identifică, investighează și oferă soluții pentru probleme de viață reală.
Obiective
Arii de studiu
Sprijină și stimulează dezvoltarea personală și intelectuală a elevilor claselor V-X
Susține dezvoltarea și aplicarea abilităților și conceptelor specifice subiectului și vârstei
Promovează învățarea interdisciplinară
Încurajează elevii să se implice în acțiuni caritabile și servicii de voluntariat – Service learning și Service as Action
Dezvoltă mentalitatea internațională
Stimulează cercetarea individuală – Personal Project
Dezvoltă abilități de comunicare prin încurajarea învățării limbilor materne și a celor secundare
Promovează înțelegerea interculturală și implicarea globală, oferind elevilor oportunitatea de a-și dezvolta cunoștințele, abilitățile și atitudinea pozitivă de care au nevoie pentru a gestiona situații complexe și a întreprinde acțiuni responsabile în viitor.
Arii de studiu
Descriere
Suntem conștienți de importanța studierii limbii române, dar și a limbilor străine de la vârste cât mai fragede. Vorbirea corectă, scrisul și cititul sunt în centrul curriculumului nostru.
Subliniem importanța cărților și a literaturii, oferind în același timp activități plăcute și provocatoare în sprijinul acestui domeniu. Un mediu bogat de discuții le asigură elevilor un vocabular complex și profunzimea înțelegerii conținuturilor.
Programa claselor primare include 8-10 ore de limba engleză, dintre care o parte desfășurate cu vorbitori nativi, și 3 ore de limba franceză sau germană.
Începând cu clasa a II-a, elevii Genesis College susțin examenele Cambridge de limbă engleză recunoscute internațional.
Dezvoltare personală
Elevii claselor pregătitoare – a II-a au incluse în program ore de Dezvoltare personală, desfășurate împreună cu învățătorul, dar și activități coordonate de consilierul școlii, în cadrul opționalului Eul Puzzle.
Educația Civică
Începând cu clasele a III-a, orele de Dezvoltare personală sunt înlocuite cu ore de Educație civică, în care elevii abordează teme precum familia, grupul de prieteni, sănătate și igienă, stil de viață sănătos etc., teme strâns corelate cu conținuturile PYP.
Istoria
Scopul curriculumului de istorie de la nivelul primar este cultivarea unui entuziasm autentic, informat și critic pentru istoria propriei țări, dar și a altor popoare cu care românii au avut legături politice, comerciale sau culturale. Orele de istorie debutează în clasa a IV-a și sunt desfășurate cu un profesor de specialitate.
Geografia
Studiul geografiei la clasele primare începe în clasa a IV-a, cu geografia României, prin lecții săptămânale de o oră. Predarea noțiunilor de geografie se face de către un profesor de specialitate, care asigură astfel continuitatea pentru nivelul gimnazial. Elevii vor beneficia de un echilibru între teorie și practică, așa încât 50% din timpul petrecut în lecție va fi lucru practic.
Educația religioasă
Credințele și valorile pe care le comunică educația religioasă ar trebui să inspire și să unifice fiecare aspect al vieții școlare. Morala religioasă, de asemenea, îi ajută pe elevi să înțeleagă mai bine și să respecte regulile școlare, precum și pe cei cu care interacționează în cadrul instituției.
Profesorii de la Genesis reușesc să le inspire elevilor un sentiment de bucurie și încredere în matematică. Încă de la școala primară lecțiile sunt realizate pentru a se adapta nevoilor și modului optim de implicare a fiecărui elev în procesul de învățare.
Pe parcursul claselor primare, programul de învățare a matematicii se face prin jocuri matematice, simulări din lumea financiară, puzzle-uri și proiecte de construcție.
Trăim într-o epocă din ce în ce mai orientată spre științific și tehnologic, în care copiii trebuie să dobândească cunoștințele, abilitățile și atitudinea pentru a se pregăti pentru viața viitorului. Temele de știință din cadrul Genesis College dezvoltă curiozitatea, bucuria, abilitățile de cercetare, gândire și analiză și îi provoacă pe elevi să fie curioși, să se întrebe DE CE?, CARE SUNT CONSECINȚELE?, CE SE ÎNTÂMPLĂ CÂND/DACĂ?, CARE ESTE IMPACTUL ASUPRA VIEȚII NOASTRE?
Artele vizuale
Orele de educație plastică sunt parte integrantă din curriculumul național și cel PYP, dar și din programul activităților alternative, prin Clubul de arhitectură.
Orele de arte vizuale și abilități practice abordează teme din viața reală, bazate pe căutare de cunoștințe și explorare tehnică. Curriculumul se concentrează asupra dezvoltării abilităților practice și artistice individuale, a exprimării personale și a empatiei față de diversitatea globală a artei și diferitelor timpuri și culturi. Orele sunt predate atât de învățătorul clasei, cât și de profesori de specialitate sau în echipă.
Muzica
Copiii de la Genesis dobândesc abilități care le vor permite să aprecieze muzica, precum și să creeze muzică prin care să-și exprime propriile sentimente și idei. Am conceput un program muzical complex și variat, care le oferă elevilor, în primul rând, bucurie.
Elevii de la clasele primare participă la o varietate de activități muzicale care implică mișcare creativă, instrumente de percuție convenționale sau neconvenționale, cântare și ascultare. Auzul muzical este astfel dezvoltat, la fel ca și abilitățile ritmice și psihomotorii.
Pe lângă orele din curriculum, elevii Genesis College pot opta să studieze un instrument sau să facă parte din corul școlii.
Credem că atunci când este bine abordată, educația fizică îi impulsionează pe elevi să participe pe deplin și să-și dezvolte o admirație și o atracție pentru toată viața în ceea ce privește activitatea fizică, sportul și exercițiile fizice.
Considerăm că acest lucru este posibil cu pregătirea și practica potrivită, cu informațiile științifice și cu motivația de a-și dezvolta abilitățile fizice pe termen lung. Toți elevii au posibilitatea de a-și atinge potențialul în cadrul unui sport sau al unei alte activități fizice.
Tehnologia - instrument fundamental pentru predare și învățare
Considerăm că integrarea tehnologiei în practicile de învățare zilnică este o modalitate de a deveni actuali din punct de vedere strategic și curricular.
Am ales să integrăm tehnologia în învățare pentru a ne adapta unei lumi în continuă schimbare, pentru a deschide noi uși și oportunități elevilor noștri.
Încă dinaintea izbucnirii pandemiei, Genesis College a implementat folosirea platformai Google Workspace pentru a diversifica mijloacele de învățare și pentru a-i ajuta pe elevi să își dezvolte abilitățile digitale atât de necesare lumii prezente, dar și viitoare.
Toți elevii Genesis College dețin un chromebook personal, pe care îl folosesc în activitățile zilnice de la școală, începând cu clasa pregătitoare.
La Genesis College, încurajăm elevii să se dezvolte continuu, să aibă curajul de a-și exprima propriile opinii, să aibă inițiativă, să devină cetățeni responsabili prin implicarea în activități ce vin în sprijinul comunității, activități ce depășesc granițele clasei. Astfel, îi motivăm să se implice în comunitatea din care fac parte, să fie empatici și responsabili față de cei din jurul lor.