Curriculum Nivel Primar

Programul educațional al Genesis College – Nivel primar

În anul 2020, Genesis College a primit autorizarea internațională pentru programul PYP (Primary Years Programme), oferit de organizația International Baccalaureate. Astfel, Genesis face parte din marea comunitate a școlilor internaționale globale. Pentru mai multe detalii despre programul PYP și organizația IB vizitați www.ibo.org.

Oferta educațională a Școlii Primare îmbină curriculum-ul românesc cu cerințele programului PYP, punând accent pe activități practice și teme de actualitate, pe dezvoltarea abilităților de comunicare, de cercetare și gândire critică, cu scopul de a oferi copiilor o educație pentru viitor.

În ce constă
Programul PYP

Programul PYP le oferă elevilor un mediu de învățare atractiv, bazat pe lucrul în grup sau în perechi, pe activități experiențiale, cu scopul de a-i ajuta să devină persoane active, implicate în viața socială, care dovedesc gândire critică, empatie și respect față de propria persoană, dar și față de cei din jur.

PYP promovează învățarea conceptuală și își propune să dezvolte la copiii de până în 11 ani abilitățile de comunicare, de cercetare, de gândire, de analiză sau organizare, abilități ce le vor fi utile mai târziu în viață.

Programul PYP este foarte flexibil, putând fi adaptat cu ușurință la sistemul de învățământ românesc, pe care îl îmbogățește cu o abordare transdisciplinară a temelor propuse, prin învățarea conceptuală și prin raportarea la un profil al elevului, pe care elevii se străduiesc să îl atingă pe parcursul școlii primare, dar și mai târziu.

Programul PYP presupune studiul a 6 teme transdisciplinare:

  • WHO WE ARE 
  • WHERE WE ARE IN PLACE AND TIME
  • HOW WE EXPRESS OURSELVES
  • HOW THE WORLD WORKS
  • HOW WE ORGANISE OURSELVES
  • SHARING THE PLANET


Conținuturile prevăzute în curriculum-ul românesc sunt integrate în cele șase teme PYP și abordate dintr-o perspectivă transdisciplinară. Punem accent pe învățarea prin descoperire, pe cercetare individuală sau de grup, pornind de la ideea că elevii vor înțelege și vor reține mai ușor și pe termen lung ceea ce învață sau descoperă singuri.

Transdisciplinaritatea

Cele șase teme transdisciplinare pe care curriculumul PYP le propune pentru fiecare dintre cei cinci ani de învățământ primar și în funcție de care se structurează și conținuturile propuse de programa națională sunt:

  • Cine suntem. Studiind această temă, copiii reușesc să se cunoască, să dezvolte relații armonioase cu membrii familiei, cu prietenii lor, dar și cu membrii comunității în care trăiesc. Studiul acestei teme îi încurajează și îi îndrumă pe elevi în cunoașterea eu-lui și a lor înșiși, a valorilor după care să se ghideze pe parcursul formării lor ca oameni.
  • Unde ne situăm ca timp și spațiu. Prin intermediul acestei teme, copiii fac o incursiune în istoria omenirii, înțelegând, totodată, legătura dintre indivizi și societate, între perspectivele locale și cele globale. O incursiune în timp și spațiu, tema îi face pe elevi să afle cât mai multe lucruri despre tipuri de case, călătorii și expediții, exploratori și migrațiile omenirii.
  • Cum ne exprimăm. Această temă îi invită pe elevi să descopere și să aprecieze esteticul. Pentru a dezvolta relații sănătoase și arminoase cu cei din jurul lor, este important ca elevii noștri să învețe cum să-și exprime ideile, sentimentele și emoțiile. Totodată, este necesar nu doar să caute și să găsească modalități prin care să-și dezvolte și să-și folosească creativitatea, dar și să aprecieze frumosul din jurul lor, în toate formele sale.
  • Cum funcționează lucrurile din jurul nostru. Studiind această temă, elevii înțeleg nu doar principiile științifice și felul în care oamenii le folosesc, dar și impactul progreselor tehnologice asupra societății și a mediului înconjurător. Această temă este o incursiune în natură și în legile sale, incursiune ce ajută copiii să înțeleagă concepte vaste precum mediul biologic și societățile umane și felul în care acestea funcționează.
  • Cum este organizată societatea. Prin intermediul acestei teme, elevii înțeleg structura și funcția organizațiilor existente în societate, activitățile economice și impactul lor asupra omenirii și a mediului înconjurător. Copiii reușesc astfel să înțeleagă structura și rolul fiecărei organizații, felul în care se iau deciziile pe plan financiar, economic și fiscal; cine are dreptul să ia decizii la nivel înalt, dar, mai ales, ce decizii are fiecare dreptul să ia.
  • Responsabilitățile comune pe care le avem pentru a proteja planeta. Este important să conștientizăm faptul că fiecare individ în parte are drepturi și obligații, dar mai ales, care sunt acestea. Studiind această temă, copiii vor învăța toate aceste lucruri și le vor aplica pe termen lung. Devine din ce în ce mai necesar ca elevii să știe ce drepturi și responsabilități au în ceea ce privește protejarea mediului înconjurător.

Spune-mi și voi uita, arată-mi și s-ar putea să îmi amintesc; implică-mă și voi înțelege.

Tell me and I will forget, show me and I may remember; involve me and I will understand

Cele 10 motive pentru care programul PYP este ideal pentru copiii de școală primară :

Conform organizației IBO, există 10 motive pentru care programul PYP este ideal pentru elevii de școală primară:

    1. Îi încurajează pe elevi să cerceteze.
    2. Îi ajută pe copii să înțeleagă lumea în toată complexitatea ei.
    3. Le dezvoltă abilitățile de comunicare și încrederea în ei.
    4. Îi ajută pe elevi să învețe cum să învețe.
    5. Încurajează deschiderea către lume.
    6. Îi încurajează să privească lucrurile din perspective diferite.
    7. Îi încurajează pe elevi să ia atitudine.
    8. Copiii învață să analizeze problemele în profunzime.
    9. Pune accent pe implicarea întregii comunități școlare.
    10. Îi încurajează pe elevi să devină cetățeni implicați și responsabili.

 

Final Exhibition este proiectul de final de program PYP și de final de clasa a IV-a, care marchează trecerea la un alt program și, în același timp, trecerea la gimnaziu.

Final exhibition este un proiect de grup, o cercetare amănunțită a unei teme de interes personal, prin care elevii de clasa a IV-a vor demonstra abilitățile dobândite în anii de școală primară.

Acest proiect are o puternică latură socială, întrucât elevii identifică, investighează și oferă soluții pentru probleme de viață reală.

Obiective
Arii de studiu

Sprijină și stimulează dezvoltarea personală și intelectuală a elevilor claselor V-X

Susține dezvoltarea și aplicarea abilităților și conceptelor specifice subiectului și vârstei

Promovează învățarea interdisciplinară

Încurajează elevii să se implice în acțiuni caritabile și servicii de voluntariat – Service learning și Service as Action

Dezvoltă mentalitatea internațională

Stimulează cercetarea individuală – Personal Project

Dezvoltă abilități de comunicare prin încurajarea învățării limbilor materne și a celor secundare

Promovează înțelegerea interculturală și implicarea globală, oferind elevilor oportunitatea de a-și dezvolta cunoștințele, abilitățile și atitudinea pozitivă de care au nevoie pentru a gestiona situații complexe și a întreprinde acțiuni responsabile în viitor.

Arii de studiu
Descriere

Tehnologia - instrument fundamental pentru predare și învățare

Considerăm că integrarea tehnologiei în practicile de învățare zilnică este o modalitate de a deveni actuali din punct de vedere strategic și curricular.

Am ales să integrăm tehnologia în învățare pentru a ne adapta unei lumi în continuă schimbare, pentru a deschide noi uși și oportunități elevilor noștri.

Încă dinaintea izbucnirii pandemiei, Genesis College a implementat folosirea platformai Google Workspace pentru a diversifica mijloacele de învățare și pentru a-i ajuta pe elevi să își dezvolte abilitățile digitale atât de necesare lumii prezente, dar și viitoare.

Toți elevii Genesis College dețin un chromebook personal, pe care îl folosesc în activitățile zilnice de la școală, începând cu clasa pregătitoare.

La Genesis College, încurajăm elevii să se dezvolte continuu, să aibă curajul de a-și exprima propriile opinii, să aibă inițiativă, să devină cetățeni responsabili prin implicarea în activități ce vin în sprijinul comunității, activități ce depășesc granițele clasei. Astfel, îi motivăm să se implice în comunitatea din care fac parte, să fie empatici și responsabili față de cei din jurul lor.