Programul educațional al Genesis College – Gimnaziu
Genesis College este una dintre puținele școli din România ce dețin acreditarea International Baccalaureate (IB). Potrivit https://www.ibyb.org/, în România există 10 școli ce dețin acreditarea IB. La Școala Gimnazială, copiii au acces la programe de excelență concepute pentru a le stimula dezvoltarea, creativitatea, gândirea critică și a le oferi strategiile necesare ce îi vor ajuta să aplice cunoștințele asimilate în viața de zi cu zi.
Oferta educațională a Școlii Gimnaziale îmbină curriculumul românesc cu cerințele programului MYP (Middle Years Programme), destinat claselor V-X. Astfel, Genesis face parte din marea comunitate a școlilor internaționale globale. Pentru mai multe detalii despre programul MYP și organizația IB, vizitați www.ibo.org.
În ce constă
Programul MYP
Programul MYP le oferă elevilor un mediu de învățare în care se pune accent pe creativitate, gândire critică și capacitate de reflecție. În același timp, ei sunt încurajați să creeze conexiuni între procesul de învățare și lumea reală, conținuturile programei din sistemul românesc fiind îmbinate cu elemente IB.
La Genesis College, elevii studiază toate disciplinele din curriculumul naţional elaborat de Ministerul Educației Naționale, însă într-o abordare modernă, în care învățarea nu se limitează la spațiul sălii de clasă, ci este îmbogățită printr-o multitudine de oportunități și surse de inspirație, cum ar fi excursii, vizite adaptate tematic și prin acte de învățare în diferite contexte.
Lecțiile au ca obiectiv participarea activă a elevului, fiind folosite metode activ-participative, precum:
- dialogul euristic
- învăţarea prin descoperire
- învăţarea bazată pe investigație experimentală
Obiectivele MYP sunt:
- Sprijină și stimulează dezvoltarea personală și intelectuală a elevilor claselor V-X;
- Susține dezvoltarea și aplicarea abilităților și conceptelor specifice subiectului și vârstei;
- Promovează învățarea interdisciplinară;
- Încurajează elevii să se implice în acțiuni caritabile și servicii de voluntariat – Service learning și Service as Action;
- Dezvoltă mentalitatea internațională;
- Stimulează cercetarea individuală – Personal Project;
- Dezvoltă abilități de comunicare prin încurajarea învățării limbilor materne și a celor secundare;
- Promovează înțelegerea interculturală și implicarea globală, oferind astfel elevilor oportunitatea de a-și dezvolta cunoștințele, abilitățile și atitudinea pozitivă de care au nevoie pentru a gestiona situații complexe și a întreprinde acțiuni responsabile în viitor.
Obiective
Arii de studiu
Sprijină și stimulează dezvoltarea personală și intelectuală a elevilor claselor V-X
Susține dezvoltarea și aplicarea abilităților și conceptelor specifice subiectului și vârstei
Promovează învățarea interdisciplinară
Încurajează elevii să se implice în acțiuni caritabile și servicii de voluntariat – Service learning și Service as Action
Dezvoltă mentalitatea internațională
Stimulează cercetarea individuală – Personal Project
Dezvoltă abilități de comunicare prin încurajarea învățării limbilor materne și a celor secundare
Promovează înțelegerea interculturală și implicarea globală, oferind elevilor oportunitatea de a-și dezvolta cunoștințele, abilitățile și atitudinea pozitivă de care au nevoie pentru a gestiona situații complexe și a întreprinde acțiuni responsabile în viitor.
Arii de studiu
Descriere
Obiective
La Școala Gimnazială Genesis se studiază la alegere limba a doua, franceză sau germană, în funcție de opțiunile elevilor, două ore pe săptămână. Copiii descoperă lucruri noi despre cultura și civilizația țărilor respective, prin intermediul unor lecţii interactive, cu lectură de texte, jocuri şi audiţii.
Scopul profesorilor de limbi străine este de a crea o atmosferă care facilitează învățarea, de la învățarea unor cunoștințe despre lume, la învățarea unor valori, la descoperirea unor pasiuni, înclinații, pe baza cărora își pot dezvolta propria viziune asupra lumii. De aceea, subiectele, materialele, textele suport alese pentru a fi citite și discutate în cadrul orelor de limbi străine sunt menite să îi provoace în a gândi mai departe de barierele orelor, să descopere lucruri noi, și informații utile pe care le pot aplica în diverse domenii.
Idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane, în formarea personalității autonome și în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea și dezvoltarea personală.
Disciplina limba și literatura română vizează construirea profilului elevului de gimnaziu, având ca obiectiv dobândirea unor competențe cheie: comunicarea în limba maternă, sensibilizarea și exprimarea culturală, care să asigure conexiunea între noțiunile dobândite în ciclul primar și cele ce vor urma în etapa de liceu.
Formarea competenței de comunicare în limba maternă (română) este un proces complex ce implică o serie de conținuturi și activități, stabilite în conformitate cu particularitățile de vârstă ale elevului: căutarea, colectarea, procesarea de informații și receptarea de opinii, idei, sentimente, într-o varietate de mesaje orale sau scrise; exprimarea unor informații, opinii, idei, sentimente prin adaptarea la situația de comunicare; participarea la interacțiuni verbale în diverse contexte școlare sau extrașcolare.
În plus, studiul gramaticii este un demers necesar oricărui vorbitor preocupat de comunicarea cu semenii săi, ca emițător și, deopotrivă, receptor al mesajelor, în contextul social. Însușirea regulilor gramaticale asigură coerență exprimării, logică și claritate comunicării, iar, în plan general, conservă limba, conferindu-i stabilitate.
La clasele ciclului gimnazial, limba engleză este studiată șapte ore pe saptamână. Metoda Content Based Learning (Învățarea pe bază de conținut) este metoda principală în abordarea orelor de limbă engleză, o metodă eficientă prin care nu se predau liste de vocabular pe care copiii trebuie să le memoreze mecanic, ci se introduc cuvintele noi într-un context ce prezintă interes pentru elevi, ce răspunde în același timp nevoilor lor de învățare, precum și curiozității lor științifice.
Catedra de limbă engleză este formată din profesori dedicați care asigură pregătirea elevilor pentru viața reală (engleză generală), dar și pentru examenele internaționale Cambridge, organizate de Universitatea Cambridge ESOL, din Marea Britanie.
În cei patru ani de studiu, elevii de gimnaziu parcurg diverse teme, atât din algebră, respectiv aritmetică, cât și din geometrie.
În lumea algebrei, studiul mulțimilor numerice trece prin mulțimea numerelor naturale, întregi, raționale, iraționale și reale. Ca o punte cu materia de liceu elevii învață despre funcțiile liniare, graficele acestora și ariile subgrafice.
Din punct de vedere al aritmeticii, rezolvarea problemelor cuprinde diverse metode precum mersul invers, metoda grafică, metoda comparației, falsei ipoteze.
Geometria euclidiană introduce toate cunoștințele necesare dezvoltării aptitudinilor privind forma si cantitățile obținute prin măsurare a figurilor și corpurilor geometrice. Plecând de la punct („ punctul este tot”), elevii trec la figuri complexe, segment, unghi, triunghi, patrulater, cerc și ajung să înțeleagă geometria spațială prin studiul prismelor, piramidelor și a corpurilor rotunde.
Conform noii programe, Istoria se studiază la nivelul gimnazial în câte două ore pe săptămână pentru clasele a V-a și a VIII-a și o oră pentru clasele a VI-a și a VII-a. În primii trei ani de studiu, elevii traversează cronologic istoria lumii, din Preistorie și până în zilele noastre, iar în clasa a VIII-a învață despre istoria națională.
Abordarea este interdisciplinară, încercând să depășim maniera tradițională a istoriei politice și militare, adăugând o reinterpretare din perspectiva istoriei culturale. În orice lecție se vor împleti elemente de etnologie, arheologie, sociologie și istoria mentalităților.
Geografia este o ştiinţă care se raportează atât la componentele naturale, cât și la cele sociale ale Terrei, obiectul său de studiu implicând interacţiunea dintre om şi mediul său de viaţă. Elevii claselor gimnaziale studiază în clasa a V-a Geografia fizică generală, în clasa a VI-a Geografia Europei, urmând ca în clasa a VII-a să învețe despre Geografia continentelor extraeuropene, iar în clasa a VIII-a să se concentreze pe studiul Geografiei României.
Prin educația religioasă, elevii dobândesc și înțeleg mai bine rostul omului în lume, cunosc mai în amănunt profunzimea virtuților și necesitatea lor în viață, învață noțiunea și nevoia practicării binelui în lume. Educația religioasă este necesară vieții și societății contemporane, întrucât ea îmbunătățește și corectează anumiți factori moralizatori, care contribuie la dezvoltarea și formarea unui caracter religios-moral.
Fizica și chimia sunt științe fundamentale, prin excelență experimentale. Acestea folosesc un număr relativ mic de principii de bază și legi care pot fi aplicate pentru înțelegerea diversității lumii reale.
Elevii Școlii Gimnaziale Genesis beneficiază de o dotare materială care se dezvoltă de la an la an și permite desfășurarea unor cercuri științifice și a unor activități didactice din ce în ce mai atractive. Astfel, elevii interiorizează nevoia de a cunoaște și înțelege cât mai multe dintre fenomenele ce se desfășoară în jurul lor. Fizica și chimia facilitează dezvoltarea abilităților cognitive ale tinerilor și utilizarea achizițiilor dobândite de aceștia în investigarea și interpretarea lumii înconjurătoare.
Studiul biologiei contribuie la dezvoltarea capacității elevului de a rezolva probleme și situații problemă din viața cotidiană, de a-și imagina şi realiza unele produse utile pentru activităţile curente și de a manifesta interes pentru o viaţă sănătoasă şi pentru păstrarea unui mediu sănătos.
Formarea competențelor propuse se bazează pe o multitudine de conexiuni pe care profesorul de biologie le face în dialog cu elevii, prin implicarea elevilor în activităţi multiple de observare, aplicare şi experimentare.
Artele, atât cele vizuale, cât și cele muzicale sau teatrale, ocupă un loc important în educația pe care o oferim elevilor Școlii Gimnaziale Genesis.
În cadrul orelor de muzică se acordă un loc important formării “gustului” pentru muzică de calitate. Orele de muzică sunt pregătite pentru a le oferi copiilor ocazia de a fi expuși unei palete cât mai largi de lucrări muzicale de calitate (muzica clasică si muzica de jazz, dar şi muzica contemporană de calitate), iar prin exerciţiile şi instrumentele folosite, ei au ocazia de a experimenta muzica respectivă într-o manieră inedită, dar şi de a o înţelege într-un mod cât mai direct şi mai implicat cu putinţă, folosind elemente din metodele interactive de predare a muzicii.
De asemenea, există un program muzical paralel, în cadrul căruia copiii pot alege să studieze intensiv un instrument muzical (pian, chitară, flaut dulce) sau canto, dar şi un cor al şcolii, unde elevii îşi pot dezvolta capacităţile muzicale într-un mediu potrivit şi atractiv, cântând şi simţind bucuria exprimării prin sunete. Astfel, gustul pentru muzică bună se dezvoltă treptat, prin experimentare directă.
Artele spectacolului sunt completate de cursurile de dans, care sunt atent concepute, în așa fel încât să ofere fiecărui copil care participă beneficii reale pe mai multe direcții, indiferent de vârsta pe care o are. Dansul este o activitate prin care copiilor le crește tonusul muscular și flexibilitatea, capătă un echilibru și o coordonare mai bună. În timp, deprind o postură corectă a corpului, în special a spatelui și sunt obișnuiți să perceapă mișcarea și activitatea fizică ca pe un lucru plăcut. Cursurile îi ajută pe copii să se simtă mai siguri pe ei și să învețe să-și stăpânească emoțiile. Învățarea unui dans presupune concentrare, exersarea atenției, dar și antrenarea memoriei pentru a reține înșiruirea corectă a pașilor.
Departamentul de Arte desfășoară programe interdisciplinare, studiind pictorii și lucrările acestora, dar și patrimoniul cultural, punându-se accent pe formele de valorificare și protejare a acestuia. Cursurile de Artă stimulează imaginația și creativitatea copiilor prin mijloace artistice și gândire intuitivă.
Credem că atunci când este bine abordată, educația fizică îi impulsionează pe elevi să participe pe deplin și să-și dezvolte o admirație și o atracție pentru toată viața în ceea ce privește activitatea fizică, sportul și exercițiile fizice.
Programul sportiv de la Genesis îi ajută pe elevi să învețe despre ei înșiși, despre importanța unui stil de viață sănătos, le crește încrederea în sine, valorizând jocul echitabil și respectul. De asemenea, contribuie la dezvoltarea unei game de aptitudini cognitive importante, cum ar fi luarea deciziilor și analiza, precum și aptitudinile sociale, ca munca în echipă și comunicarea.
Școala noastră lucrează în mod consecvent pentru a crește implicarea elevilor și a ridica standardele și performanțele în sport în întreaga școală, prin varietatea activităților propuse, îmbunătățind logistica necesară practicării lor, prin dezvoltarea profesională a personalului specializat și mărirea timpului alocat desfășurării activităților fizice. Elevii au două ore de educație fizică pe săptămână, pentru ca cerințele curriculumului să fie acoperite. Lor li se adaugă cluburile din programul de activități alternative (volei, handbal, fotbal, precum și cursuri de Aiki-budo), pentru a-şi dezvolta forţa fizică şi psihică, inteligenţa şi viteza de reacţie.
Pe parcursul nivelului gimnazial, toți copiii sunt inițiați și participă la activități cum ar fi dans, fotbal, volei, handbal sau baschet. Copiii sunt încurajați pe tot parcursul zilei de școală să aibă cât mai multă activitate fizică. Aceasta include jocuri în aer liber în fiecare pauză și în mod special în pauza de prânz, proiecte și competiții sportive etc.
Cursurile de informatică sunt îmbogățite cu activități și lecții interactive, dar și cu proiecte interdisciplinare, bazate pe tehnologie. În cadrul orelor sunt folosite cele mai actuale programe de informatică, structurate interdisciplinar și susținute de o echipă de profesori informaticieni tineri și gata să țină pasul cu interesul crescut al copiilor pentru acest domeniu.
Educația tehnologică are ca principal obiectiv întregirea culturii generale a elevilor, având un caracter interdisciplinar, dar și practic-aplicativ.
La orele de educație tehnologică se asigură o mai bună orientare școlară, datorită cunoașterii unor domenii tehnico-practice, formându-se deprinderi practice de folosire a unor dispozitive și unelte simple din domeniile studiate. În cadrul acestor ore se urmărește formarea unei atitudini pozitive față de protecția și conservarea mediului înconjurător, precum și dezvoltarea competențelor antreprenoriale, a spiritului de inițiativă.
Dezvoltarea abilităților de comunicare prin încurajarea învățării limbilor materne și a celor secundare.
Dezvoltarea abilităților de comunicare în limba maternă cu claritate și coerență
Dobândirea tehnicilor necesare pentru a rezolva probleme și aplicarea lor în viața de zi cu zi.
Încurajarea elevilor de a respecta și a înțelege lumea din jurul lor, dezvoltarea abilităților de a cerceta factorii istorici, geografici, politici, sociali, economici și culturali care influențează societatea.
Stimularea curiozității și dorinței de a înțelege fenomenele înconjurătoare, dobândirea capacității de a folosi în mod eficient aceste cunoștințe.
Stimularea imaginației și dezvoltarea de abilități creative și analitice, încurajarea talentului artistic al copiilor.
Dezvoltarea abilității de a lucra în echipă, de a gestiona situații cu un nivel ridicat de presiune, de a seta obiective și de a le atinge.
Dezvoltarea de abilități practice și creative pentru a rezolva probleme de design, explorarea rolului design-ului în contexte istorice și contemporane.
Pentru fiecare arie de studiu sunt distribuite minimum 50 de ore pe an. Toți elevii clasei a VIII-a susțin Examenul de Evaluare Națională la Matematică și la Limba Română, predarea și evaluarea fiind proiectate pentru aceste discipline conform cerințelor naționale.
În programul de amiază, copiii beneficiază de activități de pregătire suplimentară care asigură progresul fiecărui elev sau care valorifică și evidențiază performanța școlară și excelența.
Pe lângă curriculumul românesc și cel IB, Genesis College organizează un program extracurricular bogat, adresat tuturor elevilor, în funcție de înclinațiile și pasiunile lor. De exemplu, elevii de la nivelul gimnazial pot participa la activitățile din cadrul Clubului de științe, iar elevii de la nivelul liceal pasionați de robotică se pot înscrie la Clubul Raspberry Pi.
Middle Years Programme - direcții de acțiune
Concept
Aplicare
Obiective
Elevii sunt implicați în cât mai multe activități conectate la contexte globale, punându-se accentul pe experienţe practice care să îi motiveze să descopere și să exploreze teme de importanță globală, precum:
- Identități și relații
- Orientare în spațiu și timp
- Exprimare personală și culturală
- Inovație științifică și tehnologică
- Globalizare și durabilitate
- Corectitudine și dezvoltare
Dezvoltarea competențelor interdisciplinare
Valorificarea inteligențelor multiple, precum dezvoltarea inteligenței emoționale
Abilitățile consolidate pe parcursul celor 5 ani IB MYP sunt aplicate în realizarea Proiectului Personal de la finalul clasei a X-a.
Dezvoltarea următoarelor competențe:
- Aptitudini de comunicare
- Gândire critică
- Autocunoștere
- Abilități sociale
- Abilități de cercetare
Aceste procese ale metacogniției le permit elevilor să ajungă la o înțelegere sporită a punctelor lor forte și a provocărilor în domeniile cognitiv și afectiv.
Elevii aleg o temă pe care o explorează urmărind să consolideze abilități dezvoltate în ciclul MYP, dar și să creeze un produs.
Consolidarea abilităților de învățare pe parcursul a 25 de ore de lucru
Pregătirea elevilor pentru complexitatea următorilor doi ani de liceu, în programul Diploma Programme.
Pe parcursul celor șase ani MYP, elevii sunt invitați să se implice în proiecte sau campanii organizate la nivelul școlii denumite Service Experiences sau să ia parte la activitățile de tip Service Learning, propuse de profesori în cadrul orelor de curs.
Elevii sunt implicați în activități ce vin în sprijinul comunității. Acestea se extind în afara granițelor clasei, implicându-i pe elevi în mod activ în comunitatea din care fac parte. Îi încurajăm astfel să devină cetățeni responsabili și să înțeleagă în profunzime lumea din jurul lor, prin activități ce vin în sprijinul comunității.
Formarea profilului elevului IB, care:
- manifestă empatie față de ceilalți;
- întreprinde proiecte;
- acționează pe cont propriu;
- acționează în colaborare (în echipă);
- sugerează modificări într-un sistem existent în beneficiul tuturor celor implicați;
- influențează persoane aflate în poziții mai influente pentru a acționa într-un sens pozitiv.
Școala Gimnazială creează contextul necesar pentru performanță
Le oferim elevilor o atmosferă pozitivă de lucru, pentru a putea asimila cunoștințele necesare în vederea obținerii unor rezultate excelente pe plan academic, artistic și sportiv. Din curriculumul școlii gimnaziale particulare fac parte toate disciplinele cuprinse în curriculumul naţional elaborat de Ministerul Educației, însă materiile sunt abordate într-o manieră modernă. Astfel, cunoștințele nu sunt asimilate doar în sala de clasă, ci sunt sedimentate prin diferite activități precum excursii, vizite tematice sau lecții desfășurate în diverse contexte. La Genesis College, încurajăm copiii în direcția think outside the box, pentru a le stimula astfel creativitatea și a le cultiva încrederea în sine și în propriul potențial.
Cum se desfășoară un curs la Școala Gimnazială
Scopul principal al lecțiilor este participarea activă a elevului și încurajarea acestuia în vederea exprimării opiniilor legate de subiectul discutat. Rezultatul? Copiii sunt mai motivați să învețe și să își exprime cu încredere viziunea asupra cunoștințelor acumulate în timpul cursurilor.
Unul dintre avantajele principale pe care le oferă Școala Gimnazială constă în faptul că fiecare elev are parte de atenție individuală. Timpul și atenția acordate de profesori vor contribui în mare măsură la rezultatele sale școlare, dar îi vor consolida și stima de sine, și încrederea în propriile forțe. Numărul redus de elevi la fiecare clasă contribuie la un mai bun management al clasei.
Astfel, profesorul va putea să:
- Acorde mai mult timp și atenție fiecărui elev în parte
- Lucreze individual și cu grupe reduse ca număr
- Lucreze diferențiat sau prin cooperare
Beneficiile obținute de elevi
- Vor avea parte de un mediu familiar
- Se vor simți încrezători și ascultați
- Se vor bucura de o mini-comunitate în care pot comunica cu ușurință și în cadrul căreia vor putea stabili prietenii durabile
În sprijinul comunității
Copiii sunt cea mai valoroasă comoară a unei comunități, deoarece ei duc mai departe promisiunea și garanția viitorului.
Universal House of Justice
La Genesis College, încurajăm elevii să devină cetățeni responsabili prin implicarea în activități ce vin în sprijinul comunității, activități ce depășesc granițele clasei. Astfel, îi motivăm să se implice în comunitatea din care fac parte, să fie empatici și responsabili față de cei din jurul lor.
La Școala Gimnazială Genesis se studiază la alegere limba a doua, franceză sau germană, în funcție de opțiunile elevilor, două ore pe săptămână. Copiii descoperă lucruri noi despre cultura și civilizația țărilor respective, prin intermediul unor lecţii interactive, cu lectură de texte, jocuri şi audiţii.
Scopul profesorilor de limbi străine este de a crea o atmosferă care facilitează învățarea, de la învățarea unor cunoștințe despre lume, la învățarea unor valori, la descoperirea unor pasiuni, înclinații, pe baza cărora își pot dezvolta propria viziune asupra lumii. De aceea, subiectele, materialele, textele suport alese pentru a fi citite și discutate în cadrul orelor de limbi străine sunt menite să îi provoace în a gândi mai departe de barierele orelor, să descopere lucruri noi, și informații utile pe care le pot aplica în diverse domenii.
Idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane, în formarea personalității autonome și în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea și dezvoltarea personală.
Disciplina limba și literatura română vizează construirea profilului elevului de gimnaziu, având ca obiectiv dobândirea unor competențe cheie: comunicarea în limba maternă, sensibilizarea și exprimarea culturală, care să asigure conexiunea între noțiunile dobândite în ciclul primar și cele ce vor urma în etapa de liceu.
Formarea competenței de comunicare în limba maternă (română) este un proces complex ce implică o serie de conținuturi și activități, stabilite în conformitate cu particularitățile de vârstă ale elevului: căutarea, colectarea, procesarea de informații și receptarea de opinii, idei, sentimente, într-o varietate de mesaje orale sau scrise; exprimarea unor informații, opinii, idei, sentimente prin adaptarea la situația de comunicare; participarea la interacțiuni verbale în diverse contexte școlare sau extrașcolare.
În plus, studiul gramaticii este un demers necesar oricărui vorbitor preocupat de comunicarea cu semenii săi, ca emițător și, deopotrivă, receptor al mesajelor, în contextul social. Însușirea regulilor gramaticale asigură coerență exprimării, logică și claritate comunicării, iar, în plan general, conservă limba, conferindu-i stabilitate.
La clasele ciclului gimnazial, limba engleză este studiată șapte ore pe saptamână. Metoda Content Based Learning (Învățarea pe bază de conținut) este metoda principală în abordarea orelor de limbă engleză, o metodă eficientă prin care nu se predau liste de vocabular pe care copiii trebuie să le memoreze mecanic, ci se introduc cuvintele noi într-un context ce prezintă interes pentru elevi, ce răspunde în același timp nevoilor lor de învățare, precum și curiozității lor științifice.
Catedra de limbă engleză este formată din profesori dedicați care asigură pregătirea elevilor pentru viața reală (engleză generală), dar și pentru examenele internaționale Cambridge, organizate de Universitatea Cambridge ESOL, din Marea Britanie.
În cei patru ani de studiu, elevii de gimnaziu parcurg diverse teme, atât din algebră, respectiv aritmetică, cât și din geometrie.
În lumea algebrei, studiul mulțimilor numerice trece prin mulțimea numerelor naturale, întregi, raționale, iraționale și reale. Ca o punte cu materia de liceu elevii învață despre funcțiile liniare, graficele acestora și ariile subgrafice.
Din punct de vedere al aritmeticii, rezolvarea problemelor cuprinde diverse metode precum mersul invers, metoda grafică, metoda comparației, falsei ipoteze.
Geometria euclidiană introduce toate cunoștințele necesare dezvoltării aptitudinilor privind forma si cantitățile obținute prin măsurare a figurilor și corpurilor geometrice. Plecând de la punct („ punctul este tot”), elevii trec la figuri complexe, segment, unghi, triunghi, patrulater, cerc și ajung să înțeleagă geometria spațială prin studiul prismelor, piramidelor și a corpurilor rotunde.
Conform noii programe, Istoria se studiază la nivelul gimnazial în câte două ore pe săptămână pentru clasele a V-a și a VIII-a și o oră pentru clasele a VI-a și a VII-a. În primii trei ani de studiu, elevii traversează cronologic istoria lumii, din Preistorie și până în zilele noastre, iar în clasa a VIII-a învață despre istoria națională.
Abordarea este interdisciplinară, încercând să depășim maniera tradițională a istoriei politice și militare, adăugând o reinterpretare din perspectiva istoriei culturale. În orice lecție se vor împleti elemente de etnologie, arheologie, sociologie și istoria mentalităților.
Geografia este o ştiinţă care se raportează atât la componentele naturale, cât și la cele sociale ale Terrei, obiectul său de studiu implicând interacţiunea dintre om şi mediul său de viaţă. Elevii claselor gimnaziale studiază în clasa a V-a Geografia fizică generală, în clasa a VI-a Geografia Europei, urmând ca în clasa a VII-a să învețe despre Geografia continentelor extraeuropene, iar în clasa a VIII-a să se concentreze pe studiul Geografiei României.
Prin educația religioasă, elevii dobândesc și înțeleg mai bine rostul omului în lume, cunosc mai în amănunt profunzimea virtuților și necesitatea lor în viață, învață noțiunea și nevoia practicării binelui în lume. Educația religioasă este necesară vieții și societății contemporane, întrucât ea îmbunătățește și corectează anumiți factori moralizatori, care contribuie la dezvoltarea și formarea unui caracter religios-moral.
Fizica și chimia sunt științe fundamentale, prin excelență experimentale. Acestea folosesc un număr relativ mic de principii de bază și legi care pot fi aplicate pentru înțelegerea diversității lumii reale.
Elevii Școlii Gimnaziale Genesis beneficiază de o dotare materială care se dezvoltă de la an la an și permite desfășurarea unor cercuri științifice și a unor activități didactice din ce în ce mai atractive. Astfel, elevii interiorizează nevoia de a cunoaște și înțelege cât mai multe dintre fenomenele ce se desfășoară în jurul lor. Fizica și chimia facilitează dezvoltarea abilităților cognitive ale tinerilor și utilizarea achizițiilor dobândite de aceștia în investigarea și interpretarea lumii înconjurătoare.
Studiul biologiei contribuie la dezvoltarea capacității elevului de a rezolva probleme și situații problemă din viața cotidiană, de a-și imagina şi realiza unele produse utile pentru activităţile curente și de a manifesta interes pentru o viaţă sănătoasă şi pentru păstrarea unui mediu sănătos.
Formarea competențelor propuse se bazează pe o multitudine de conexiuni pe care profesorul de biologie le face în dialog cu elevii, prin implicarea elevilor în activităţi multiple de observare, aplicare şi experimentare.
Artele, atât cele vizuale, cât și cele muzicale sau teatrale, ocupă un loc important în educația pe care o oferim elevilor Școlii Gimnaziale Genesis.
În cadrul orelor de muzică se acordă un loc important formării “gustului” pentru muzică de calitate. Orele de muzică sunt pregătite pentru a le oferi copiilor ocazia de a fi expuși unei palete cât mai largi de lucrări muzicale de calitate (muzica clasică si muzica de jazz, dar şi muzica contemporană de calitate), iar prin exerciţiile şi instrumentele folosite, ei au ocazia de a experimenta muzica respectivă într-o manieră inedită, dar şi de a o înţelege într-un mod cât mai direct şi mai implicat cu putinţă, folosind elemente din metodele interactive de predare a muzicii.
De asemenea, există un program muzical paralel, în cadrul căruia copiii pot alege să studieze intensiv un instrument muzical (pian, chitară, flaut dulce) sau canto, dar şi un cor al şcolii, unde elevii îşi pot dezvolta capacităţile muzicale într-un mediu potrivit şi atractiv, cântând şi simţind bucuria exprimării prin sunete. Astfel, gustul pentru muzică bună se dezvoltă treptat, prin experimentare directă.
Artele spectacolului sunt completate de cursurile de dans, care sunt atent concepute, în așa fel încât să ofere fiecărui copil care participă beneficii reale pe mai multe direcții, indiferent de vârsta pe care o are. Dansul este o activitate prin care copiilor le crește tonusul muscular și flexibilitatea, capătă un echilibru și o coordonare mai bună. În timp, deprind o postură corectă a corpului, în special a spatelui și sunt obișnuiți să perceapă mișcarea și activitatea fizică ca pe un lucru plăcut. Cursurile îi ajută pe copii să se simtă mai siguri pe ei și să învețe să-și stăpânească emoțiile. Învățarea unui dans presupune concentrare, exersarea atenției, dar și antrenarea memoriei pentru a reține înșiruirea corectă a pașilor.
Departamentul de Arte desfășoară programe interdisciplinare, studiind pictorii și lucrările acestora, dar și patrimoniul cultural, punându-se accent pe formele de valorificare și protejare a acestuia. Cursurile de Artă stimulează imaginația și creativitatea copiilor prin mijloace artistice și gândire intuitivă.
Credem că atunci când este bine abordată, educația fizică îi impulsionează pe elevi să participe pe deplin și să-și dezvolte o admirație și o atracție pentru toată viața în ceea ce privește activitatea fizică, sportul și exercițiile fizice.
Programul sportiv de la Genesis îi ajută pe elevi să învețe despre ei înșiși, despre importanța unui stil de viață sănătos, le crește încrederea în sine, valorizând jocul echitabil și respectul. De asemenea, contribuie la dezvoltarea unei game de aptitudini cognitive importante, cum ar fi luarea deciziilor și analiza, precum și aptitudinile sociale, ca munca în echipă și comunicarea.
Școala noastră lucrează în mod consecvent pentru a crește implicarea elevilor și a ridica standardele și performanțele în sport în întreaga școală, prin varietatea activităților propuse, îmbunătățind logistica necesară practicării lor, prin dezvoltarea profesională a personalului specializat și mărirea timpului alocat desfășurării activităților fizice. Elevii au două ore de educație fizică pe săptămână, pentru ca cerințele curriculumului să fie acoperite. Lor li se adaugă cluburile din programul de activități alternative (volei, handbal, fotbal, precum și cursuri de Aiki-budo), pentru a-şi dezvolta forţa fizică şi psihică, inteligenţa şi viteza de reacţie.
Pe parcursul nivelului gimnazial, toți copiii sunt inițiați și participă la activități cum ar fi dans, fotbal, volei, handbal sau baschet. Copiii sunt încurajați pe tot parcursul zilei de școală să aibă cât mai multă activitate fizică. Aceasta include jocuri în aer liber în fiecare pauză și în mod special în pauza de prânz, proiecte și competiții sportive etc.
Cursurile de informatică sunt îmbogățite cu activități și lecții interactive, dar și cu proiecte interdisciplinare, bazate pe tehnologie. În cadrul orelor sunt folosite cele mai actuale programe de informatică, structurate interdisciplinar și susținute de o echipă de profesori informaticieni tineri și gata să țină pasul cu interesul crescut al copiilor pentru acest domeniu.
Educația tehnologică are ca principal obiectiv întregirea culturii generale a elevilor, având un caracter interdisciplinar, dar și practic-aplicativ.
La orele de educație tehnologică se asigură o mai bună orientare școlară, datorită cunoașterii unor domenii tehnico-practice, formându-se deprinderi practice de folosire a unor dispozitive și unelte simple din domeniile studiate. În cadrul acestor ore se urmărește formarea unei atitudini pozitive față de protecția și conservarea mediului înconjurător, precum și dezvoltarea competențelor antreprenoriale, a spiritului de inițiativă.