Revista Genesis College

Nr. 02 | decembrie 2020 | Tema lunii: Sărbători de iarnă

Liceu
ȘCOALA GINMAZIALĂ
ȘCOALA PRIMARĂ
grădiniță

Copertă realizată de Mara Mocioi

Doamna, eu nu văd nimic!

Autor: Ioana Mîndruț
Profesor de matematică

Trecerea de la ‘școala tradițională’ la ‘școala online’ ne-a luat pe toți prin surprindere. Încă din prima zi de ‘work from home‘, am încercat să caut soluții care să vină în sprijinul copiilor.

Flipchart și Marker , asta este soluția! Am zis atunci. Am lucrat cu mini-tabla timp de 3 luni, poziționată în fața laptopului, cu webcam-ul orientat spre ea. Pe moment, lucrurile păreau că merg bine, copiii înțelegeau ce scriu pe tablă, feedback-ul din partea lor era pozitiv, însă simțeam că ceva este în neregulă. Să fie oare de la faptul că îmi amorțea mâna după 4 ore de predare, să fie de la marker-ul care se termina într-o zi sau de la faptul că uneori se vedea blurry și elevii nu înțelegeau ce scrie pe tablă, iar eu trebuia să restartez router-ul și să aștept să își revină conexiunea?

Trebuia să găsesc altă soluție! Suntem în era digitală, trebuie să existe altceva pentru predarea online. Am căutat grupuri pe Facebook, în care profesorii își prezentau metodele de lucru. Tableta grafica părea soluția problemei predării matematicii online. Ok, comand online și încerc. Am ales o tableta mică, XP-PEN. Era cotată bine pe site-urile de socializare, observasem cum văd elevii ceea ce scriu și părea o soluție bună și comodă atât pentru mine, cât și pentru copii. Aveam să scap de: ‘Doamna, eu nu văd nimic!’.

A ajuns tableta, am instalat tot ce trebuia să instalez, însă am început anul școlar și trebuia să realizez corpuri geometrice, în spațiu, pentru elevii claselor a VIII-a. Să vezi acum distracție! Pe lângă faptul că nu puteam să scriu cuvinte și expresii matematice, nu reușeam nici să desenez corect un dreptunghi. Mâna îmi amorțea în continuare și nu mă simțeam deloc confortabil. Am revenit la flipchart-ul cu marker. M-am aprovizionat cu un set mare de markere și am început să predau iar, la mini-tablă. Din nou, problemele au început să apară.

Simțeam că totuși, trebuie să mai existe o soluție. Am început din nou să caut și ce să vezi!? Am găsit un device care se numește document camera. Părea soluția ideală, dar prețul era foarte ridicat, așa că trebuia să caut altă variantă. Așa că, am început să îmi confecționez eu un document camera.

Este vorba despre o camera web full hd lipită cu bandă adezivă pe o lampă care stă mereu lângă birou. Evident, a trebui să dau cu multe straturi de bandă pentru a o fixa într-o poziție care să încadreze perfect, foaia pe care scriu conținutul lecției. Folosesc aceasta metodă de când am început pentru a doua oară școala online. Nu merge întotdeauna bine, însă este o metodă agreată de copii, o metodă care îmi permite și mie să mă axez mai mult pe conținut și mai puțin pe felul în care scriu. Spun că nu merge întotdeauna bine pentru că din nou, conexiunea slabă a internetului făcea dificilă focalizarea imaginii. Auzeam iarăși: ‘Doamna, eu iar nu văd nimic!’.

Buuun! În mintea mea aveam imaginea unei lecții scrise perfect, cu ajutorul tabletei grafice, de către o doamnă profesoară cu vreo 40 de ani de experiență, pentru care lucrurile mergeau minunat în mediul online. Trebuie să găsesc altă variantă, îmi tot spuneam.

Metoda cu lampa, de care elevii păreau să se fi plictisit, cred că putea fi înlocuită cu ceva modern. Dacă mai mulți profesori folosesc metoda cu tableta grafică, pot și eu. Pot să învăț.

De curand, o colegă mi-a recomandat o altă tabletă grafică, mai mare, care funcționează pe Windows. Chiar dacă eu folosesc ChromeBook, pe care de altfel m-am obișnuit să lucrez, necompatibil cu tableta grafică, am acceptat să revin la laptopul vechi și să încerc din nou varianta cu tableta grafică cea nouă. Poate de data aceasta, lucrurile vor merge mai bine.

Comandată. Primită. Hai, să vedem acum ce poate să facă! Încă de la prima utilizare, lucrurile păreau mult mai stabile, puteam să scriu citeț, copiii vedeau bine, fără problemele legate de focalizare, probleme pe care le întâlneam la metoda cu lampa și web-ul, însă… au început și acum feedback-urile. Aud: ‘Doamna, parcă lucram mai rapid la geometrie când foloseați camera și lampa.’ Și avea dreptate Andrei. Tableta grafică merge bine pe algebră, însă pe geometrie destul de greu. În mintea mea, se derulau lucruri contradictorii. Ce să aleg? Metoda modernă: tableta grafică – windows sau metoda ‘clasică’: lampa – camera – chromebook-ul?

Încă reflectez asupra modalității de lucru online. Momentan, folosesc ambele metode, pe care le adaptez pentru fiecare situație în parte, în funcție de nevoile elevilor și de viteza internetului

Chromebook-ul și tabla

Lampa și camera

Evenimente istorice în luna decembrie

Autor: Max Duță
Clasa: a X-a B

Zilele zboară, și parcă, obișnuindu-ne cu rutina mersului la școală, din păcate acum doar online, uităm că fiecare zi este unică în felul ei, și că noi înșine luăm parte la scrierea unor pagini din istoria umanității, lucru pe care poate nici măcar nu îl conștientizăm. Să privim deci, împreună spre trecutul neamului omenesc și să luăm aminte la câteva dintre cele mai importante evenimente istorice petrecute în timpul lunii decembrie.

Marea Unire de la 1 decembrie 1918

Este imposibil să nu începem cu poate cel mai important eveniment din istoria românilor – Marea Unire de la 1 decembrie 1918. Încă din timpul domnitorului Mihai Viteazul s-a încercat această unire, însă la vremea aceea, ea nu a rezistat decât un an.

Pașii importanți în acest sens au fost făcuți în secolul al XIX-lea. Primul pas a fost unirea Moldovei cu Țara Românească, în timpul domnitorului Alexandru Ioan Cuza (24 ianuarie, 1859) și dobândirea independenței naționale, venită în urma Războiului de Independență (1877-1878) purtat împotriva Imperiului Otoman. Pentru a ni se putea recunoaște această independență în cadrul Congresului de la Berlin (1878), am primit Dobrogea, în schimbul a trei județe din sudul Basarabiei pe care le-am cedat Rusiei.

Al doilea pas a fost alianța cu Antanta, în Primul Război Mondial, din motive evidente (voiam Transilvania de la austro-ungari). Astfel că la sfârșitul războiului, după prăbușirea Imperiului Austro-Ungar și a celui Otoman, unirea tuturor principatelor române a fost posibilă.

La 1 decembrie 1918, în cetatea Alba Iulia, a avut loc unirea, o unire în limbă și credință, bazată pe jertfa a sute de mii de eroi vrednici de pomenire.

Atacul de la Pearl Harbor, 7 decembrie 1941

Atacul bombardierelor japoneze asupra bazei americane de la Pearl Harbor este cu siguranță, un moment de cotitură al celui de-al Doilea Război Mondial. Deși tactic bine pus la punct, atacul de la Pearl Harbor a fost o greșeală majoră a japonezilor, care s-au înșelat crezând că au aplicat o lovitură de moral americanilor. Au fost distruse sau grav avariate 8 cuirasate, 3 crucișătoare ușoare, 4 distrugătoare și 350 de avioane, ceea ce a dus la 3566 de victime în rândul americanilor (printre care 2388 de morți). Dacă Statele Unite mai aveau dubii cu privire la intrarea în conflict, acestea le-au fost spulberate pe 7 decembrie 1941, când au intrat de partea aliaților și au schimbat cu totul soarta războiului. Mulți istorici spun că acesta a fost poate cel mai important moment din cel de-al Doilea Război Mondial. Dacă doriți să aflați mai multe lucruri despre atacul de la Pearl Harbor, vă recomand cartea lui Steven M. Gillon, “Pearl Harbor”.

Henric al VIII-lea excomunicat de Papa, 17 decembrie 1538

Ne întoarcem mai mult în trecut și descoperim în Anglia secolului al XVI-lea, un rege cu o ”viață amoroasă bogată”, binecunoscut pentru faptul că își omora soțiile. Henric al VIII-lea primește pe 17 decembrie 1538 sentința excomunicării din Biserica Catolică, emisă de la Papa Paul al III-lea.
De ce consider eu atât de important acest moment? În primul rând, pentru reacția cel puțin neobișnuită pe care monarhul a avut-o. În urma excomunicării, Henric al VIII-lea a decis să își întemeieze propria biserică, Biserica Anglicană, pe care avea să o conducă, în ciuda faptului că nu avea nicio pregătire teologică și nici nu intenționa să dobândească vreuna.
În al doilea rând, consider și mai importante consecințele acestor acțiuni. Regele, supărat, a început o persecuție anticatolică, iar tensiunile dintre cele două biserici, au continuat să existe până în timpul arhicunoscutei Elisabeta I, fiica lui Henric, în timpul căreia a avut loc bătălia cu ”Invincibila” Armada Spaniolă.

Sfârșitul infernului de la Verdun

Ne întoarcem mai aproape de zilele noastre și privim către o bătălie care spulberă orice glume legate de Franța, deseori catalogată drept o țară care capitulează ușor, date fiind cele întâmplate cu linia Maginot și cu înfrângerea rapidă suferită în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
Sfârșitul bătăliei de la Verdun reprezintă sfârșitul a zece luni de coșmar, în care au murit sau au fost rănite mai mult de 700.000 de persoane. O bătălie desfășurată sub forma unui război pozițional, cu tranșee săpate, ce a avut în prim plan ofensiva germană care însă, nu a putut trece de o defensivă franceză îndârjită, furibundă.
Vorbele generalului Robert Nivelle: ”Ils ne passeront pas!” (Ei nu vor trece!), sintetizează spiritul francezilor și curajul cu care și-au apărat teritoriul vreme de 303 zile. Această bătălie a constituit un punct de cotitură pentru rezultatul final al primei conflagrații mondiale.

 

Revoluția de la 1989

Nu se putea să încheiem altfel rubrica aceasta, decât amintind de sacrificiul celor care și-au pierdut viața la Revoluția din decembrie 1989.
Revoluția a început la Timișoara și a culminat cu executarea soților Ceaușescu în ziua de Crăciun a anului 1989, la Târgoviște. La baza revoluției românilor, a stat ura pe care aceștia o acumulaseră față de regimul comunist asupritor și dorința lor de libertate. Românii deciseseră să lupte până la moarte pentru libertate, iar mărturie stau chiar scandările lor: ”Libertate te iubim, ori învingem ori murim!”.
Fără doar și poate, comunismul a reprezentat o pată neagră în istoria României, pe care din păcate, bunicii și mulți dintre părinții noștri au trăit-o, simțind pe pielea lor opresiunea și neajunsurile acestui regim politic. Astfel, momentul revoluției reprezintă începutul României așa cum o știm astăzi, începutul unei democrații pătate încă de urmele a ceea ce a fost, urme care sperăm că se vor șterge într-o zi, odată pentru totdeauna.

Grinch (2018)

Autor: Amalia Urăști-Radu
Clasa: a X-a B

“Grinch” (2018), filmul animat produs de Universal Studios, este ideal pentru a fi vizionat alături de toata familia, în ziua de Crăciun.

Locuitorii din Cinești, un sat micuț, așteaptă cu nerăbdare să sărbătorească Crăciunul. Singurul care nu se bucură de venirea Crăciunului este Grinch – o creatură verde care trăieșteizolat, într-o peșteră din vârful muntelui, alături de cățelul său, Max.


Ba mai mult, el încearcă să distrugă sărbătoarea mult așteptată. Pentru asta, se deghizează în Moș Crăciun, își înhamă cei doi “reni” la sanie și pornește la treabă. În același timp, Cindy-Lou Who, o fetiță de șase ani, plănuiește alături de câțiva prieteni de-ai ei să-l prindă pe Moș Crăciun, pentru a îi spune cât de mult o apreciază pe mama ei, pentru că muncește din greu. Oare Cindy-Lou îl va întâlni pe Moș Crăciun? Dar Grinch? O să reușească să își finalizeze planul malefic? Puteți găsi răspunsurile la aceste întrebări vizionând filmul.


Personajul Grinch a fost creat de Dr. Seuss, recunoscut pentru poveștile lui cu rimă, în cartea “Cum a furat Grinch Crăciunul”, scrisă în 1957.


Primul scurtmetraj pe baza cărții a fost realizat în 1966, naratorul poveștii și Grinch fiind interpretați vocal de Boris Karloff.


Prima ecranizare a fost în 2000, actorul Jim Carrey jucându-l pe monstrul verde, iar vocea naratorului aparținându-i lui Anthony Hopkins. Filmul s-a bucurat de un real succes și a câștigat multe premii.


În 2018, actorul care continuă moștenirea acestui personaj este Benedict Cumberbatch, iar naratorul este interpretat de cântărețul Pharrell Williams.


Filmul mi-a stârnit sentimente puternice de fericire, dar în același timp, am avut și momente de tristețe. Animația reușește cu succes, să umanizeze personajul “fără suflet” și să continue tradiția acestui personaj. Povestea lui Grinch este cunoscută și îndrăgită pe tot globul. Așa că, dacă nu ați văzut încă filmul “Grinch”, vă recomand să o faceți, iar dacă nu v-am convins încă, vă las link-ul de la trailer mai jos.


“Apoi, Grinch s-a gândit la ceva ce nu avusese niciodată până atunci! Cum ar fi dacă Crăciunul – s-a gândit el – nu ar veni dintr-un magazin. Poate Crăciunul… înseamnă mai mult de atât!” ~Dr. Seuss


Vizionare plăcută!

Despre manga

Autor: Emanuela Hozoc
Clasa: a X-a B

Prima oară când am auzit de “manga”, a fost pe youtube, la un youtuber pe nume Aphmau, care făcea roleplay și am vrut să-i desenez personajul, dar nu știam să o fac, pentru că nu știam să desenez. Acest youtuber menționa mereu “anime” și “manga”, așa că am făcut câteva cercetări în acel moment și am urmărit primul meu anime numit: Akasui No Yona și m-a inspirat să desenez primul meu personaj.

Cuvântul „manga” provine din cuvântul japonez 漫画, compus din două părți kanji 漫 (om) care înseamnă „capricios” sau “improvizat” și 画 (ga) care înseamnă „imagini”. În japoneză, „manga” se referă la tot felul de desene animate, benzi desenate și animație. De asemenea, “manga” este un termen japonez care poate fi tradus prin „comic”. Acest cuvânt a intrat pentru prima dată în uz la sfârșitul secolului al XVIII-lea.

Câteva lucruri interesante despre Crăciun și sărbătorile de iarnă

Autor: Mara Mocioi
Clasa: a V-a B

Oamenii de știință americani au calculat că Moș Crăciun ar trebui să viziteze 822 case pe secundă pentru a putea împărți cadouri pentru toată lumea, deplasându-se cu o viteză de 1046 km/s;

În 1999, locuitorii statului Maine, au realizat cel mai mare om de zăpadă din lume; acesta avea 35 m înălțime;

“Jingle bells” este primul cântec fredonat în spațiu, pe 16 decembrie 1965 de către astronauții Tom Stafford și Wally Schirra, ai misiunii Gemini 6;

Începând cu 1947, autoritățile din Oslo trimit în perioada Crăciunului un brad celor din Londra, în semn de mulțumire pentru ajutorul acordat în cel de-al Doilea Război Mondial;

Prima felicitare de Crăciun comandată de Sir Henry Cole în 1843, a fost vândută la o licitație în 2015 cu 8.469 de lire sterline;

Germania este prima țară care a avut minunata idee de a împodobi bradul.

Crăciunul și sărbătorile de iarnă în lume

În Polonia, păianjenii reprezintă o decorație populară a bradului de Crăciun; conform legendei, un păianjen i-a țesut veșmintele nou-născutului Isus; în Polonia păianjenul este un simbol al bunăstării și prosperității;

În Germania, se spune că Ajunul Crăciunului este o zi magică, în care cei puri la suflet pot auzi animalele vorbind.

Tot aici, în brad se ascunde un castravete murat, iar cine îl va găsi, în dimineața Crăciunului, va primi un mic cadou;

În Norvegia nu se face curat înainte de Crăciun; măturile și obiectele de curățat sunt ascunse, ca nu cumva să fie furate de spiritele rele sau de vrăjitoare;

Italienii o așteaptă pe Befana, o vrăjitoare bună ce va lăsa dulciuri și jucării în ziua de 5 ianuarie.

Festivalul Lampioanelor Gigantice are loc în fiecare an, în duminica dinaintea Ajunului Crăciunului, în orașul San Fernando, “Capitala Crăciunului” din Filipine. 11 barangays (state) iau parte la festival, iar competiția este acerbă, fiecare străduindu-se să construiască cel mai impresionant lampion.

În Austria, o bestie asemănătoare unui demon colindă străzile, speriind copiii și pedepsindu-i pe cei obraznici. Acesta se numește Krampus. În tradiția austriacă se spune că Moș Nicolae răsplătește copiii cuminți, în timp ce Krampus îi capturează pe cei neascultători și îi ia cu el într-un sac. În prima săptămână a lunii decembrie, bărbații tineri se costumează în Krampus (în special în Ajunul zilei de Sfântul Nicolae), îngrozind copiii, cu zgomote de lanțuri și clopoței.

Crăciunul nu a fost niciodată un eveniment extraordinar în Japonia. Însă, o nouă tradiție, mai ciudată, a apărut în anii recenți: sărbătorirea Crăciunului cu pui prăjit de la KFC. Meniul festiv din acest an va fi prezentat pe site-ul KFC Japonia și chiar dacă nu înțelegi japoneză, pozele arată delicios, având toate tipurile de meniuri KFC (de la cele standard la premium), pentru festinul de Crăciun cu friptură de pui.

Evenimentul anual “Cavalcada Luminilor” se petrece în Piața Nathan Philips.

Piața, împreună cu bradul de Crăciun, sunt iluminate de peste 300.000 de becuri LED, ce sunt puse la treabă la lăsarea amurgului și sunt lăsate la datorie până la 11 seara, de la deschiderea sezonului și până în noaptea de Anul Nou. Sărbătorii nu-i lipsesc nici artificiile și datul pe patine.

Jocuri de ieri și de azi

Autor: Alex Mociorniță
Clasa: a V-a A

Ruble și capace

Jocul Ruble și Capace era unul dintre jocurile preferate ale băieților din anii 1980. Copiii se întâlneau în spatele blocurilor sau pe ulițele satelor și încingeau adevărate campionate.

Materiale necesare:

  • Ruble
  • Capace de sticlă de bere
  • Paia
  • Cutie de depozitare

Rublele erau cartoane decupate de la cutiile de chibrituri. Cu cât chibritul provenea dintr-o țară mai exotică, cu atât valoarea rublei creștea. Capacele proveneau de la sticle de bere și erau aplatizate cu grijă, astfel încât să nu fie distrusă emblema. Paiaua era o piatră plată cu o textură cât mai fină pentru a putea aluneca bine pe asfalt. Unele grupuri de copii foloseau în loc de paia o bucată de cauciuc gros sau de plumb.

Regulile jocului

Toți concurenții așezau rublele sau capacele unele peste altele într-un careu desenat cu creta pe asfalt. Turnulețul astfel format trebuia dărâmat de la o anumită distanță, cu paiaua. Rublele sau capacele care erau spulberate din careu reveneau celui care le-a dărâmat. Meciul se juca până când în cerc rămâneau doar două-trei ruble sau capace.

Câștigătorul era cel care strângea cele mai multe puncte.

Galeria portretelor

Autor: Alexandra Stancu
Clasa: a VIII-a A

Magia Crăciunului

Seara de ajun

de Petra Genaliu

În seara de Ajun
Îl așteptăm pe Moș Crăciun.
Globuri multe, mari și mici
Le atârnă-n brad cei pitici.
Cu toții ne dorim
cadouri să primim
și bradul verde
să-l împodobim.

Dimineața mă trezesc
Și sub brad ce crezi că găsesc?Iarna este minunată
O așteaptă lumea toată.

Seara de ajun

de Ștefan Ungureanu

A venit Crăciunul,
poți primi cadouri, doar unul.
Vântul bate,
sania Moșului multe zăpezii străbate.

Afară ninge,
fulgul pământul îl atinge.

Frumos și mare,
are un parfum și o aromă ispititoare.

Cine e oare?
Bradul decorat ca un curcubeu,
seamănă cu un scarabeu.

Sub brad cadouri șed
în timp ce eu dorm învelit c-un pled.

Dimineața când te trezești,
te-nveselești.

Cadouri și mâncare bună
dulce ca o căpșună…

Te-am așteptat să vii încă de-acum o lună! 🙂

Crăciunul, sărbătoarea sufletului și a credinței

de Victor Pîrlog

În curând voi împlini 12 ani, însă când vine vorba despre sărbătoarea Crăciunului, mă simt ca un copil de 5 ani. De ce spun asta?

Pentru că vârsta de 5 ani este pentru mine vârsta magiei, vârsta credinței autentice în Moș Crăciun și în spiridușii pricepuți la meșteșugul jucăriilor.


Dar pentru mine Crăciunul mai vine încă și cu alte emoții. Sunt unul dintre cei norocoși, care au prins vacanțe de iarnă la bunici și străbunici. În satul în care au copilărit părinții mei – Comuna Milcov, județul Vrancea – sărbătorile încep de pe 19 decembrie. În acea zi, numită Ignat, oamenii obișnuiesc să taie porcul. Știu de acest obicei de la părinții mei și mi se pare foarte ciudat.


Pe 23 decembrie, copiii din sat merg din poartă în poartă, cu Neațalașul. Fiecare copil are un săculeț în care strânge nucile primite de Neațalaș. Mama îmi povestea că era o competiție între copii – care strânge mai multe nuci. Și eu am mers cu Neațalașul și am înțeles emoția pe care o simțea mama mea când era copil. Pe vremea ei, satul era acoperit de omăt, se auzeau vocile copiilor care strigau „Neațalaș” și când și când, un câine care lătra.


Sunt multe alte obiceiuri frumoase în satul copilăriei părinților mei. Toate sunt despre oameni, despre apropiere, despre bucuria de a dărui și de a primi, despre recunoștință și bunătate.


Crăciunul nu este doar despre cadourile de sub brad, ci și despre bunicii fericiți că sunt împreună cu nepoții lor, despre părinții împliniți și despre familie. Crăciunul este despre credința într-un Moș darnic care ajunge în toate casele și aduce zâmbete pe fețele tuturor. Crăciunul este despre bucuria de a fi împreună și despre a fi recunoscător pentru ce avem.


Vă doresc tuturor un Crăciun fericit!

Cel mai frumos brad din lume

de Sofia Moșoiu

Era o dimineață ca toate celelalte. Soarele strălucea, pisica torcea, mierlele cântau, iar părinții mei lucrau de zor în curte. După ce m-am îmbrăcat am ieșit afară. Totuși, ceva nu era normal. În loc de cireșul bătrân plin cu fructe, care stătea chiar în centrul curții, o pădure de conifere și-a făcut apariția. Pădurea părea că nu are sfârșit. Brazii erau de un argintiu atât de strălucitor, încât de abia puteai să te uiți la ei. Erau ornați cu mere de aur și ghirlande făcute din conuri de brad.

Ceva mi-a atras atenția. În spatele bradului ornat, un alt brad, mult mai mic ca toți ceilalți, stătea ascuns. Merele de aur ce stăteau agățate de crengile dânsului erau putrezite și căpătaseră o culoare maronie, iar toate ghirlandele erau rupte. Era ca și cum o creatură a vrut să-l distrugă. Ce-i drept, a reușit să-i strice decorațiunile, dar nu știu cum a putut să-l micșoreze. Acesta era misterul. Doar nu putea o zână malefică, venită din lumea de dincolo, să îi arunce un blestem acestui brad inofensiv și singur.


Apoi, în spatele meu, a apărut un iepure. Iepurele avea blana neagră ca abanosul, ochii verzi ca smaraldul, iar pe cap purta o căciulă – cea mai pufoasă căciulă pe care am văzut-o vreodată. Dânsul, a început să se îndrepte spre mine de parcă voia să mă atace. Fix când era la un milimetru de mine m-a ocolit, îndreptându-se spre brad. Animalul studia bradul îndeaproape. Se holba încontinuu la același lucru, la singurul măr care își păstrase culoarea. Iepurele luă mărul în mână și îl zdrobi cu toată forța. În mâinile lui o licoare aurie apăruse. A turnat licoarea pe bradul cel mic cu mere putrezite.


În mai puțin de două secunde, copacul a crescut cât un zgârie-nori. Ornamentele își reveniseră la forma inițială și în vârful bradului o stea căzută din cer a apărut. În același timp cu steaua, un milion de globuri de toate culorile și-au făcut apariția pe crengile pomului. Acum, nu puteai să nu observi această frumusețe de brad chiar dacă erai la kilometri distanță. Oricine vedea copacul putea zice că acesta este cel mai frumos brad din lume. Din acest motiv, se numește ,,Cel mai frumos brad din lume’’.

Bradul cel misterios

de Tudor Comăniță

A fost odată ca niciodată un brad care aștepta să fie luat și decorat de Crăciun. Se numea Vlad și nu era ca orice brad. Era unul special pentru că putea să se miște și să audă ce vorbesc oamenii.

Era luna decembrie și toți brazii fuseseră luați, în afară de el. Vlad și-a zis:

– Mâine cu siguranță voi fi ales!
Următoarea zi, tot n-a fost luat de cineva, dar nu și-a pierdut
încrederea și speranța că va fi și el un brad de Crăciun. Așa au trecut douăzeci de zile. Bradul era deja cuprins de panică și tristețe.
De ce nimeni nu mă alege? Mai sunt cinci zile până la Crăciun și încă
nu sunt într-o casă, decorat.
În sinea lui gândea cu mare mândrie:
– Gata, o să mă așez în fața unei case, să văd dacă cineva mă va
decora de Crăciun.
Găsise o casă, una micuță, s-a așezat în fața ei și s-a culcat. Când s-a trezit, era în casa unei familii, frumos împodobit. Simțea că este un vis.
– Haideți să vă prezint familia mea, zise Vlad. Ei sunt: tata Darius, mama Ana și fiica de 4 ani, Daria.

Ziua mult așteptată venise și pentru Vlad care nu a renunșat nici o clipă la visul lui. Cu toții erau strânși în jurul bradului cel misterios, bucurându-se de cadouri. Daria a primit o păpușă și plastilină, Ana a primit un pui de pisică portocaliu (aducea cu Garfield), iar Darius a primit un ceas Rolex. Astfel, Vlad și-a petrecut cel mai frumos Crăciun din viața lui.

Decorațiuni de Crăciun

Cum să decorezi o coroniță?

Noelle Răducanu, clasa pregătitoare C

Noelle Răducanu, clasa pregătitoare C vă trimite materialul său pentru numărul din decembrie al revistei școlii Genesis College. Pentru Noelle este cu atât mai mare plăcerea, deoarece numele ei reprezintă “bucuria Crăciunului” și această perioadă din an este foarte specială pentru ea.

Materialul lui Noelle este reprezentat de o coroniță de masă, în tematica Crăciunului. Realizarea unei coronițe ornamentale de brad este una dintre cele mai creative și versatile activități de Crăciun, de mare efect pentru masa de sărbători.

Pentru acest proiect avem nevoie de:

  • Crengi de brad sau o coroniță de brad
  • Lumânare (roșie/aurie)
  • Decorațiuni de brad (globulețe, ornamente, fundițe)

Din crenguțe se realizează o coroniță, iar pe crenguțele de brad se așază toate decorațiunile dorite. În mijlocul coroniței se va așeza lumânarea, care va fi aprinsă în timpul mesei de Crăciun.

Un decembrie de poveste!

Renul lui Ștefan

Ștefan Ghiorghitoi și globul

Oameni de zăpadă Gabriel Hodonoagă

Lucruri mai puțin știute despre Crăciun

text scris de David Gabriel Huiu

Se apropie Crăciunul și toată lumea se pregătește cu nerăbdare pentru această sărbătoare minunată. Cu toții știm că de Crăciun, se împodobește bradul, că Moș Crăciun aduce tuturor cadouri, că se merge la colindat și că se mănâncă sarmale și cozonaci. Dar oare așa e peste tot? Există atât de multe tradiții de Crăciun diferite de ale noastre, încât nici nu ni le putem imagina. Iată câteva dintre ele!

  • În România adulți merg la colindat deghizați în capre sau urși, cântă și dansează pentru a alunga spiritele rele.
  • În Islanda, de Crăciun, fiecare membru al familiei primește în dar haine călduroase. Legenda spune că acolo, există o pisică de Crăciun înfricoșătoare care îi mănâncă pe cei nepregătiți pentru vremea rece.
  • Copiii din Rusia împodobesc un brad de Anul Nou, nu de Crăciun. Copiii îl așteaptă cu nerăbdare pe Moș Gerilă, care călătorește împreună cu nepoata sa Snegurochka pentru a împărți cadouri în toată țara. Moș Gerilă trăiește în adâncul pădurilor din Veliky Ustyug, în nordul Rusiei.
  • Pentru că Australia se află în emisfera sudică, în luna decembrie este vară. În loc de sănii cu zurgălăi și ciocolată caldă, mulți australieni își petrec sărbătorile cu un prânz cu creveți și câteva jocuri de cricket, pe plajă.

Indiferent unde ne aflăm pe glob și indiferent ce tradiții avem, cu toții ne bucurăm de magia sărbătorilor.

Crăciun fericit tuturor!

Schiul

text scris de David Busu

Schiul, în opinia mea, este cel mai frumos sport de iarna pe care l-am practicat. Îmi place schiul pentru că este în aer liber, în mijlocul naturii și poți schia singur sau cu prietenii.

Schiul are o istorie de aproape cinci milenii. Desenele de pe pereții peșterilor ne spun că schiurile au fost folosite din cele mai vechi timpuri. În prezent, schiul reprezintă un mod de viață pentru locuitorii țărilor în care este frig și ninge des.

Înainte ca schiul să fie un sport sau o pasiune, el reprezenta un mijloc de deplasare. Schiul a devenit mai popular după anul 1900, când cei din sudul Europei au văzut ce se întâmpla în partea de nord.

Ce conține echipamentul de schi?

  • Schiuri
  • Legături
  • Clăpari
  • Bețe de schi
  • Mănuși, cască și ochelari

Dacă vreți să schiați, vă puteți cumpăra echipamentul de la brand-uri precum: Fisher, Atomic, Head, Salomon, Wolkl, Stockli etc.

Mai jos, vă prezint câteva tehnici de schi, și anume virajul clasic și virajul carve.

La virajul clasic, picioarele trebuie să fie apropiate, iar la virajul carve, lățimea dintre schiuri trebuie sa fie la nivelul umerilor. La virajul clasic, greutatea este pe schiul din vale, la virajul carve, greutatea este distribuită în mod egal pe ambele schiuri.

Vouă vă place să schiați?

Iarna în Minecraft

text scris de Andrei Gabriel Stancu

Minecraft este un joc video care te ajută să devii mai creativ. Poți să construiești cu o mulțime de blocuri (cuburi) o lume tridimensională. Jocul este compus din multe elemente, iar câteva sunt specifice iernii.

Iată unele dintre acestea:

  • Blocul de zăpadă – din care se pot face construcții
  • Placa de zăpadă – cu care se pot acoperi câmpurile cu zăpadă
  • Blocul de gheață – utilizat tot la construcții
  • Bulgărele de zăpadă – utilizat la distracție (te poți juca, fără să ai ’’damage’’)

Cu ajutorul plăcilor și a blocurilor de zăpadă, folosind imaginația creativă, se pot realiza peisaje de iarnă extraordinare. Odată realizate, la aceste peisaje de iarnă se pot adăuga diverse animale: oi, lupi și multe altele.

În Minecraft există chiar și o lume denumită Satul de Zăpadă (Snowy Village). Aici este iarnă tot timpul și poți întâlni: urși polari, eschimoși, golemi de zăpadă, igluuri și alte elemente specifice iernii.

Minecraft este jocul meu preferat pentru că pot crea o lume frumoasă și specială!

Bucuria și emoția acestei perioade a anului au fost transmise, prin intermediul jocurilor vizual-plastice în  lucrări pline de creativitate, în care culoarea, lumina și imaginația sunt elementele esențiale.

Compoziții originale realizate prin tehnici de lucru specifice ilustrează atât de frumos această perioadă a Crăciunului.

Subiectele pretext au fost: bradul, sania lui Moș Crăciun, fulgii de zăpadă, diferitele decorațiuni utilizate în împodobirea bradului și renul Rudolf.

De asemenea, arta culinară a fost utilizată și ea, ca modalitate de expresie artistică. Astfel platourile cu aperitive au fost cele care au cunoscut procesul creației și originalitatea fiecărui copil.

  1. Tudor Bîzgan, clasa pregătitoare A, titlul lucrării: Alimente sănătoase cu înfățișarea anotimpului Iarna
  2. Rebeca Sara Sîia, clasa pregătitoare A, titlul lucrării: Un brad delicios pentru Crăciun, artă culinară
  3. Tudor Filipidescu, clasa pregătitoare B, titlul lucrării: Peisaj de Crăciun,  tehnica markere / hârtie
  4. Ingrid Pruteanu, clasa pregătitoare B, titlul lucrării: Rudolf and Santa Claus, tehnică mixtă / hârtie
  5. Teodora Năstase, clasa pregătitoare C, titlul lucrării: Poveste de Crăciun, tehnica marker / hârtie
  6. Luna Stoicescu, clasa I A, titlul lucrării: Moș Crăciun și renul, tehnica: creioane colorate / hârtie
  7. Andrei Cucoșel, clasa I A, titlul lucrării: Bradul, tehnica: creioane colorate / hârtie
  8. Eric Bălan, clasa I B, titlul lucrării: Bradul și Moș Crăciun,  tehnica: creioane colorate / hârtie
  9. Diana Maria Tudan, clasa a II-a B, titlul lucrării: Moș Crăciun, tehnica: creioane colorate / hârtie
  10. Luca Matei, clasa a II-a B, titlul lucrării: Bradul de Crăciun, tehnica: creioane colorate / hârtie
  11. Toma Preda, clasa a III-a A, titlul lucrării: Bradul de Crăciun, tehnică mixtă / hârtie
  12. Ștefan Coman, clasa a III-a A, titlul lucrării: Glob, tehnica: tempera / hârtie
  13. Patricia Rotboșan-Lospa, clasa a III-a B, titlul lucrării: Peisaj de iarnă cu înger, tehnica: mixtă / hârtie
  14. Eliza Minculescu, clasa a III-a B, titlul lucrării: Peisaj de iarnă cu înger, tehnica: mixtă / hârtie
  15. Aida Zaim, clasa a IV-a A, titlul lucrării: Moș Crăciun, tehnica: creioane colorate / hârtie
  16. Maya Velici, clasa a IV-a A, titlul lucrării: Moș Crăciun, tehnica: creioane colorate / hârtie
  17. Eduard Mărășescu, clasa a IV-a A, titlul lucrării: Bradul de Crăciun, tehnica: marker / hârtie
  18. Erica Palea, clasa a IV-a B, titlul lucrării: Decorațiuni de Crăciun, tehnica creioane colorate / hârtie
  19. Alexandra Gîrlea, clasa a IV-a B, titlul lucrării: Moș Crăciun, tehnica: creioane colorate / hârtie

Expoziție de Crăciun Grădinița Genesis

Bucuria și emoția acestei perioade a anului au fost transmise, prin intermediul jocurilor vizual-plastice în lucrări pline de creativitate, în care culoarea, lumina și imaginația sunt elementele esențiale. Subiectele pretext au fost: bradul, sania lui Moș Crăciun, fulgii de zăpadă, diferitele decorațiuni utilizate în împodobirea bradului și renul Rudolf.

Compoziții originale, în care tehnicile de lucru (acuarela, cera-pastelul, creioanele colorate, colajul și modelajul în plastilină) sunt cele ce ilustrează atât de frumos această perioadă a Crăciunului.

  1. Anastasia Marcu, grupa mare: Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Bradul de Crăciun, tehnica: acuarelă / hârtie
  2. Anastasia Bușcă, grupa mare Curious Dinosaurs, titlul lucrării: Brad împodobit, tehnica: guașă / hârtie
  3. Radu Petrescu, grupa mare Curious Dinosaurs, titlul lucrării: Brad de Crăciun, tehnică mixtă / hârtie
  4. Philip Milea, grupa mare: Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Bradul de Crăciun, tehnica: marker / hârtie
  5. Eva Ivan, grupa mare: Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Bradul de Crăciun, tehnica: mixtă  / hârtie
  6. Dragoș Ivan, grupa mare: Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Bradul de Crăciun, tehnica: mixtă  / hârtie
  7. Dragoș Ivan, grupa mare: Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Bradul de Crăciun, tehnica: colaj / hârtie
  8. Eva Ivan, grupa mare: Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Bradul de Crăciun, tehnica: mixtă  / hârtie
  9. Ilinca Alexandra Moraru, grupa mijlocie: Butterflies, titlul lucrării: Compoziție pentru sărbătorile de iarnă, tehnică mixtă (colaj și marker) / hârtie
  10. Ilinca Alexandra Moraru, grupa mijlocie: Butterflies,  titlul lucrării: Fulgi de zăpadă, tehnică mixtă (colaj și marker) / hârtie
  11. Ilinca Olteanu, grupa mijlocie: Butterflies,  titlul lucrării: Bradul de Crăciun, tehnică colaj / hârtie
  12. Brad de Crăciun, tehnică mixtă / hârtie
  13. Brad de Crăciun, tehnică marker / hârtie
  14. Radu Petrescu, grupa mare Curious Dinosaurs, titlul lucrării: Sania lui Moș Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  15. Philip Milea, grupa mare Smart Curious Dinosaurs, titlul lucrării: Sania lui Moș Crăciun, tehnică marker / hârtie
  16. Anastasia Bușcă, grupa mare Curious Dinosaurs, titlul lucrării: Decor de Crăciun, tehnica: guașă / hârtie
  17. Philip Milea, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Decor de Crăciun, tehnică marker / hârtie
  18. Ilinca Olteanu, grupa mijlocie: Butterflies,  titlul lucrării: Spiridușul lui Moș Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  19. Radu Petrescu, grupa mare Curious Dinosaurs, titlul lucrării: Decorul de Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  20. Cristina Mititelu, grupa mare Curious Dinosaurs, titlul lucrării: Sania lui Moș Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  21. Cristina Mititelu, grupa mare Curious Dinosaurs, titlul lucrării: Sania lui Moș Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  22. Sofia Mititelu, grupa mare Curious Dinosaurs, titlul lucrării: Decorul de Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  23. Sofia Mititelu, grupa mare Curious Dinosaurs, titlul lucrării: Peisaj de Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  24. Eva Ivan, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Decor de Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  25. Eva Ivan, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Săniuța cu daruri, tehnică acuarelă  / hârtie
  26. Dragoș Ivan, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Săniuța cu daruri, tehnică acuarelă  / hârtie
  27. Dragoș Ivan, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Decor de Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  28. Nadia Câmpanu, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Bradul de Crăciun, tehnică marker/ hârtie
  29. Nadia Câmpanu, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Decor de Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  30. Nadia Câmpanu, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Scrisoare pentru Moș Crăciun, tehnică marker/ hârtie
  31. Dragoș Ivan, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Ornament pentru Crăciun, tehnică mixtă / hârtie
  32. Eva Ivan, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Ornament pentru Crăciun, tehnică mixtă / hârtie
  33. Philip Milea, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Ornament pentru Crăciun, tehnică mixtă / hârtie
  34. Dragoș Ivan, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Bradul de Crăciun, obiect decorativ
  35. Eva Ivan, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Bradul de Crăciun, obiect decorativ
  36. Dragoș Ivan, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Omul de zăpadă, tehnică mixtă / hârtie
  37. Lia Trandafir, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Omul de zăpadă, tehnică acuarelă/ hârtie
  38. Eva Cozma, grupa mare Smart Dinosaurs, titlul lucrării: Omul de zăpadă, tehnică mixtă/ hârtie
  39. Radu Petrescu, grupa mare Curious Dinosaurs, titlul lucrării: Spiridușii lui Moș Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  40. Colaj, grupele mijlocii, decorațiuni de Crăciun
  41. Ilinca Moraru, grupa mijlocie: Butterflies,  titlul lucrării: Omul de zăpadă, obiect decorativ
  42. Ilinca Moraru, grupa mijlocie: Butterflies,  titlul lucrării: Compoziție de Crăciun, tehnică mixtă / hârtie
  43. Ilinca Olteanu, grupa mijlocie: Butterflies,  titlul lucrării: Decorațiune de Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  44. Cristina Mititelu, grupa mare Curious Dinosaurs, titlul lucrării: Spiridușii lui Moș Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  45. Sofia Mititelu, grupa mare Curious Dinosaurs, titlul lucrării: Spiridușii lui Moș Crăciun, tehnică acuarelă / hârtie
  46. Ilinca Olteanu, grupa mijlocie: Butterflies,  titlul lucrării: Spiridușul, tehnică acuarelă / hârtie