În această săptămână, în cadrul Școlii de Antreprenoriat, am avut un nou invitat de valoare: Sergiu Chirca, CEO al elefant.ro. El le-a explicat elevilor care sunt oportunitățile retailului online, le-a vorbit despre drumul de la idee la dezvoltarea unui business și i-a încurajat să-și urmeze visul.

În această conjunctură, în care piața comerțului online se află în plină dezvoltare, liceenii noștri au aflat chiar de la reprezentantul uneia dintre cele mai mari platforme de retail din țară, care sunt tendințele și evoluția acestui segment și ce provocări/limitări întâmpină comercianții online în prezent.

Sergiu Chirca ocupă poziția de CEO al elefant.ro de patru ani, și are un background de peste 10 ani în boardul de management al unor fonduri de private equity.

„ Sunt de fomație economist. În primii ani ai carierei mele am fost bancher, după care am lucrat în industria fondurilor private, acele fonduri de investiții alternative create cu scopul de a genera valoare și de a atinge randamente financiare“, le-a mărturisit Sergiu Chirca elevilor.

Aducând discuția înspre zona comerțului online, el a explicat că este destul de greu să mai vii cu produse noi pe piață, în afara cazului în care ești producător și deții marfa. “Adidas a declarat că intenționează ca în cinci ani să-și vândă toate produsele direct, de pe propriul site“. (S.C.)

Pe de altă parte, celor care ar dori să ofere servicii și au o idee nouă, le-a recomandat să găsească o nișă pe care să funcționeze.

„Trebuie să vă puneți întrebarea – care este piața căreia mă adresez? Se spune că în România ar fi în jur de 10 milioane de potențiali clienți, cei conectați la internet și care utilizează platformele sociale. Părerea mea este că sunt mai puțini, poate jumătate dintre ei sunt consumatori eligibili pentru comerțul online. Apoi, câți dintre acești clienți, după principii demografice, ar apela la un produs ca al vostru? Nu în ultimul rând, trebuie aleasă tehnologia pe care o veți folosi, fie că e site, aplicație sau ambele. Astăzi, în România, cel puțin 80% din trafic vine de pe dispozitivele mobile”, le-a explicat dl. Chirca elevilor.

El a precizat că, în prezent, marea parte a achizițiilor online se face de pe dispozitivele mobile, nu de pe desktopuri, așa că le-a recomandat ca site-urile să fie adaptate pentru ecranele mici ale telefoanelor.

„Din acest punct de vedere, aplicația este cea mai bună soluție. Doar că oamenii sunt reticenți la instalarea lor, pentru că reduce din memoria dedicată pozelor de familie sau amintirilor personale.” (S.C.)