Clasele a X-a au experimentat în cadrul orelor de design un nou mod de lucru interactiv, pornind de la instalațiile neconvenționale ale artei contemporane, urmând să realizeze în acest mod propriile lucrări cu mesaje sociale.

Instalația (arta) este un concept recent, care presupune o formă de expresie artistică aparte, bazată pe o îmbinare de elemente independente, dar care, puse laolaltă, formează un tot și transmit un mesaj bine definit. Aceste elemente  pot să țină de artele tradiționale – pictură, sculptură, fotografie – combinate cu forme de exprimare moderne –proiecții de filme, video, sunete, lumini etc. – armonizate într-un spațiu arhitectural sau natural, anume ales, astfel încât, împreună, să formeze „instalația”.

Practic, orice obiect găsit sau din categoria celor reciclabile – textile, sticlă, plastic, metal, lemn, borcane, scaune, discuri etc. – aranjate după regulile artei, puse în lumină, la propriu și la figurat, trebuie să inducă o stare, o emoție, să provoace o atitudine. Prin urmare, fie combinația de obiecte se face în funcție de locul ales, fie locul este adaptat la ceea ce urmează să fie expus. În plus, spectatorul face parte din această ecuație, care, într-un aranjament tridimensional, va fi, într-un fel, parte a „instalației”.

În cadrul experimentelor, elevii noștri au avut ca sursă de inspirație harta globului pământesc, pe care au reinterpretat-o tridimensional, cu ajutorul materialelor textile, explorând astfel noi forme și utilizări ale acestora.

Dincolo de inedit, copiii au descoperit că ceea ce definește fundamental instalația ca artă este caracterul său deschis, generând interpretări multiple, dinamice, prin povestea pe care o spune cu ajutorul obiectelor și, până la urmă, privitorul este, în mare măsură, creatorul acesteia.