Miercuri, 31 martie, liceenii au explorat un nou capitol al interconexiunii dintre marketing, statistică și psihologie alături de invitatul special, Florin Genet, CEO experimentează.ro. Dialogul a abordat teme precum importanța și motivele pentru care sunt necesare și analizăm date statistice, frecvența cu care o facem și mediile din care le putem obține. În acest mod, elevii au aflat că aceste numere sprijină în asigurarea unui proces de vânzare mai eficient, precum și pentru a înțelege mai bine piața. În momentul în care dețin mai multe informații, atunci vor lua decizii mai corecte și mai bine informate. În cadrul întâlnirii, liceenii au putut descoperi procesul prin care invitatul a lansat o afacere în domeniul ciocolatei și ce fel de piață oferă România în această arie.

Invitatul a prezentat evoluția proiectului său de antreprenoriat și modul în care prin crearea unor pachete de experiențe a reușit să atragă public pentru conceptul propus. De asemenea, elevii au putut afla parcursul pe care îl are o idee, de la concept la implementare în cazul comercializării de ciocolată bio aparte și cum pot promova un produs de impuls.

De cele mai multe ori, elementul diferențiator pentru produs se regăsește în povestea construită în jurul procesului de creație, precum și utilizarea datelor statistice din studii ale consumatorilor, prin care se pot afla, în cazul acestei afaceri, care sunt gusturile specifice al unui segment de piață în materie de ciocolată.

Astfel, liceenii au descoperit cum pot realiza ei înșiși analize statistice prin parcurgerea datelor deja existente pe tema de studiu aleasă sau prin realizarea unui studiu de piață, cantitativ sau calitativ, în funcție de informațiile necesare. În acest sens, discuția din cadrul activităților a fost pe focus grup, una dintre cele mai des folosite metode de obținere de informații și detalii atât cantitative, cât și calitative despre comportamentul consumatorului. Liceenii au parcurs în ce constă un ghid de interviu pentru realizarea unui focus grup, centrat pe lansarea unui produs din gama ciocolatei. Astfel, întrebările interviului s-au canalizat pe direcțiile senzațiilor oferite (gust, miros), la ce tip de nevoie răspunde, gramaj, cost, estetica produsului, respectiv a ambalajului și distribuție, felul în care avem acces la produsul respectiv.

În urma dialogului constructiv, interconexiunea dintre cele trei domenii a fost evidențiată: pe baza datelor statistice și a produselor rezultate în urma acestor informații, se poate stabili impactul lor atunci când se ia o decizie și când se încearcă înțelegerea imaginii de ansamblu a consumatorilor sau a proiectelor.