Joi, 15 iulie, Ioana Necula, fondatorul Genesis College, a participat la ZF.Live, emisiune de business moderată de Cristian Hostiuc, director editorial Ziarul Financiar, pentru a vorbi despre situația actuală din educație și modul în care aceasta poate fi îmbunătățită, având în vedere schimbările generate de pandemia de coronavirus. Invitația a venit în contextul în care Genesis College a reprezentat în această perioadă un model de bune practici. 

Gândirea critică, proiectele practice și autonomia de învățare, esențiale pentru un proces educativ eficient

Întrebată de ce o persoană ar alege pentru educația copiilor o instituție privată de învățământ, Ioana Necula a declarat: „Este benefic ca părinții să realizeze de ceea ce are nevoie copilul lor. Într-adevăr, acesta are nevoie de cunoștințe, nu le ignorăm, dar, totodată, are nevoie de competențe. Aceste abilități și trăsături se dezvoltă printr-o pregătire foarte bună a profesorilor care predau, astfel încât ei să fie capabili să lucreze transdisciplinar și interdisciplinar. De altfel, legătura dintre discipline se regăsește în viața de zi cu zi, la locul de muncă pe care îl avem, iar în anumite situații, există senzația că după terminarea școlii, cunoștințele nu se mai leagă cu ceea ce trebuie să facă o persoană în viața reală“.

De asemenea, Ioana Necula a punctat modul în care Genesis College, IB World School, face diferența în abordarea actului de pregătire a elevilor, respectiv importanța digitalizării pentru un act educațional eficient. „Genesis College face diferența prin modul de abordare al procesul de predare și pregătire al elevilor și prin atenția individuală acordată fiecăruia în parte. Prin tot ceea ce am adus în interiorul școlii Genesis, provocăm elevii să pună în practică cunoștințele teoretice prin aplicarea lor în cadrul unor proiecte individuale, pe echipe, cu toată clasa sau la nivel general al instituției. Această diferență se observă cu atât mai mult la nivelul liceului, după ce elevii au parcurs celelalte nivele tot în cadrul Genesis College. Un alt aspect important este modalitatea în care se organizează procesul educativ. Mult discutata digitalizare nu este pusă în practică la același nivel în toate școlile din România. Este o mare diferență între a te conecta pe Zoom pentru a transmite temele elevilor și a organiza o învățare virtuală“.

Fondatorul Genesis College a menționat că, „Principala problemă a sistemului educaţional din România este reprezentantă de resursa umană, atât din punct de vedere al numărului, cât şi din perspectiva faptului că profesorii nu beneficiază de training-uri constante.

Mai mult, Ioana Necula a detaliat de ce este nevoie să se pună mai mult accentul pe dezvoltarea competenţelor necesare tinerei generaţii, pentru o inte­grare mai bună în piaţa muncii a viitorilor absolvenţi:

Strategia noastră educaţională a adus alături de noi curriculumul internaţional, alături de curriculumul naţional. Acest IB – International  Baccalaureate – este un curriculum internaţional ce dezvoltă foarte bine compe­tenţele moderne de educaţie necesare copilului și bagajul de competenţe de care are nevoie atunci când ajunge la vârsta intrării pe piaţa muncii.

Puteți urmări materialul integral mai jos:

https://www.zf.ro/zf-live/zf-live-ioana-necula-scoala-privata-genesis-principala-problema-20189713