Informații importante despre organizarea și desfășurarea examenului de Evaluare Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a de la Școala Gimnazială Genesis

Dragi părinți,

Ierarhia la nivel județean, respectiv ierarhia pe București a elevilor care au susținut Evaluarea Națională și vor să se înscrie la Admiterea în liceu 2022, a fost publicată vineri, 1 iulie, potrivit calendarului oficial aprobat de Ministerul Educației.

Vă invităm să găsiți mai jos Ordinul de Ministru care reglementează Evaluarea Națională:

Documentele se găsesc postate și pe site-ul ISMB, la următorul link, și pe site-ul oficial al Evaluării Naționale, la următorul link.

Calendarul oficial de Admitere la liceu 2022 a prevăzut completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, în perioada 4 – 11 iulie

După completarea fișelor de opțiuni de către dumneavoastră, acestea au fost introduse în sistemul informatic la sediul centrului unde suntem arondați, generându-se o fișă de verificare, a cărei corectitudine a fost consemnată de către dumneavoastră printr-o nouă semnătură (părinte și candidat). Fișa-martor a putut fi verificată fizic, la sediul școlii sau a putut fi transmisă online.

Elevii care au optat pentru înscrierea la Liceul Teoretic „Genesis College” nu au completat fișe de opțiuni.

Repartizarea computerizată a candidaților din seria curentă a avut loc în data de 14 iulie.

Mult succes copiilor și încurajări dumneavoastră, părinților!

Toate cele bune,
Echipa Genesis

Program de vacanță 2022

„Genesis Summer Camps Full Of Adventure”

14 iunie – 29 iulie

Dragi părinți, 

Vacanța de vară aduce la Genesis College un program complex de tabere urbane, într-un format adaptat nevoilor copiilor, care îmbină relaxarea cu învățarea, precum și explorarea și dezvoltarea continuă.

În calitate de școală International Baccalaureate® (IB), alegem să susținem și încurajăm activitățile sportive și în aer liber, iar taberele de Urban Sport Camp și Multisport Summer Camp vor oferi copiilor acces la o paletă largă de activități sportive. Acordăm o atenție deosebită consolidării limbilor străine, iar tabăra Multilanguage Camp va oferi oportunitatea de aprofundare a cunoștințelor și noțiunilor de limbă engleză, franceză și germană, într-un mod cât de poate de relaxant și practic.

Continuăm abordarea digitală a școlii prin taberele de Arduino Urban Summer Camp și Game Character Design Summer Camp, iar elevii vor avea prilejul de a îmbina jocul, imaginația și gândirea creativă cu posibilitățile nelimitate pe care le oferă sfera digitală și platformele IT.

Pentru a realiza o dezvoltarea complexă, considerăm că tradițiile și valorile naționale au o mare importanță și valoare în acest proces, iar tabăra Summer Traditional Craft Camp va face o incursiune spre valorile naționale și tradițiile populare.

Vom încheia aventura verii cu tabăra Patrimonial Art Camp, care îi va invita pe elevi într-o incursiune în lumea artei, a istoriei culturale bucureștene, a valorilor artei și a culturii, toate acestea fiind repere prin care imaginația și creativitatea vor fi atent cultivate, pentru a realiza cele mai originale lucrări și manifestări ale cunoștințelor dobândite.

Împreună cu dumneavoastră putem să oferim copiilor o experiență inedită și putem transforma vacanța de vară într-o aventură a cunoașterii, a jocului și a bucuriei. 

Are you ready for Genesis Summer Camps Full Of Adventure?

*Menționăm că în cadrul fiecărei agende săptămânale vom reveni cu programul detaliat al fiecărei tabere.

Pentru perioada 14 – 30 iunie, contravaloarea taxei de participare la programul de vacanță prezentat este inclusă în taxa achitată de către membrii comunității Genesis College pentru luna iunie, cu excepția vizitelor și a deplasărilor exterioare, care necesită plată separată.

Pentru activitatea organizată în perioada 1 – 29 iulie, taxa de participare anunțată se poate achita săptămânal, indiferent de prezența din săptămâna respectivă, conform opțiunii de participare exprimată prin completarea formularului. 

Se acordă o reducere de 5% pentru al doilea elev înscris, din aceeași familie.

Înscrierea se face prin completarea formularului de înscriere de mai jos.

Formular de înscriere „Genesis Summer Camps Full Of Adventure”

Prezentare tabere

„Genesis Summer Camps Full Of Adventure”

Game Character Design Summer Camp

18 – 22 iulie 

1500 lei


Arta și tehnologia au puncte comune? Copiii pasionați de arta digitală vor putea descoperi și învăța, conform unui program de studiu atent structurat, tainele desenului și picturii digitale.

În această tabără, elevii participanți vor putea explora care sunt elementele prin care pot da viață propriilor povești vizuale. Copiii vor parcurge un drum al imaginației, al creativității, care se va concretiza în mediul digital. Elevii vor avea posibilitatea să își imagineze un personaj, să îl schițeze, iar acesta să prindă contur prin magia lutului. Mai mult, tehnologia îi va ajuta să îi dea viață, cu ajutorul aplicațiilor de simulare, după care acest personaj va deveni un viitor avatar. 

Toate acestea vor fi facilitate prin parcurgerea modulelor gândite pentru această tabără, care va îmbina armonios arta și creația digitală.

La acest curs pot participa toți copiii cu înclinație spre artă și frumos, pasionați de desenul pe hârtie, dar care își doresc să învețe cum să își pună toate ideile creative și pe calculator.

Patrimonial Art Camp

25 – 29 iulie

1250 lei

Povești cu linii și culori, caligrame, incursiuni în arta antichității și arta românească, sunt doar câteva repere din bogatul cuprins al acestei tabere urbane. Fiecare activitate va avea la bază documentarea atentă în muzee, spații de expunere sau documentare. Pentru a completa programul taberei, fiecare zi va avea momente de joc, relaxare,  explorare, precum și vizite în parcuri. 

Orașul este, din ce în ce mai mult, dominat de imagini și de culoare. Alături de arta contemporană, un loc aparte îl constituie patrimoniul cultural, un mozaic divers de expresii culturale și creative. Patrimoniul imobil și cel mobil ne conturează istoria și leagă, printr-un fir imaginar, trecutul de prezent. Oameni, obiecte, tradiții, expresii și tehnici se adună laolaltă, pentru a ne dezvolta cultura generală și pentru a ne cultiva bunul gust. Acestea ne aduc în față o tabără dedicată atât patrimoniului cultural imobil, cât și patrimoniului cultural mobil.
Arta în diferitele ei forme de existență – de la desen, la pictură, artă decorativă și sculptură – tehnici, precum bijuteria, tehnicile de desen și tehnicile de pictură, vor fi cele care ne vor ghida în periplul din săptămâna dedicată artei, din Campusul Genesis. Muzeele, documentarele, cărțile și albumele de artă, creativitatea, imaginația, jocul și culoarea ne vor fi alături în demersul cultural educativ al descoperirii și reinterpretării diferitelor elemente de patrimoniu cultural.
De asemenea, copiii se vor întâlni cu imaginea fotografică și vor experimenta fotografia de portret și fotografia de peisaj. 

Vă invităm să confirmați alegerile dumneavoastră în cadrul formularului de înscriere.

Vă așteptăm cu drag!

Vă mulțumim,
Echipa Genesis

Dragi părinți,

În lunile iulie și august, accesul în campusul școlii se va realiza doar pe la Porțile 1 și 2, respectiv Șoseaua Străulești 89A și Drumul Ponoarele 22-26 (turnichete).

Vă mulțumim!

Amenajăm cel de-al treilea sediu Genesis College!

Ne bucurăm să vă putem arăta poze din interior și, astfel, puteți vedea cum noul spațiu începe să capete contur, iar lucrările să se apropie de final.

Așteptăm cu nerăbdare să finalizăm proiectul și să vă invităm la inaugurare!

Vă vom ține la curent cu noi informații.

11 – 15 iulie: Tabăra „Multisport Summer Camp

Vacanța înseamnă mișcare, sport și relaxare activă. În perioada 11 -15 iulie,  participanții din cadrul taberei „Multisport Summer Camp” au avut parte de un program intensiv de sport, pentru a se bucura de beneficiile acestuia.

Fiecare zi de tabără le-a oferit posibilitatea de a practica un nou tip de sport, precum squash, înot, handbal, volei, sau dans. Spiritul de echipă a fost consolidat atât prin practicarea jocurilor de grup, cât și prin antrenamentul intensiv la fotbal și handbal.

Tabere Genesis College 2022

Ca în fiecare an, echipa Genesis College a pregătit o ofertă atractivă pentru taberele 2022: o gamă largă de activități distractive, momente de relaxare, educație experiențială și provocări inedite.

Vă invităm să citiți, mai jos, mesajul doamnei Mirela Pascaru, coordonatorul excursiilor și taberelor Genesis College, pentru dumneavoastră și pentru copii:

„Din experiența mea de dascăl, de peste 20 de ani, în care am străbătut alături de copii aproape orice colț al țării, pot să spun că aceste activități au un farmec aparte alături de colegi și profesori și oferă până și celui mai timid copil un plus de încredere, curaj și mai multă îndrăzneală.

Prin intermediul tuturor proiectelor extrașcolare pe care le-am coordonat la nivelul Școlii Genesis, mi-am dorit să promovez în rândul copiilor avantajele mișcării în aer liber, beneficiile sportului și ale unei diete echilibrate, responsabilitățile pe care le avem în protejare naturii și importanța cunoașterii unor reguli de comportament în situații neprevăzute. Toate acestea reprezintă un set de valori pe care vrem să le transmitem elevilor noștri, cu ajutorul partenerilor noștri de încredere, precum Atlas Tour, Children Tour, Mountain Aventura, Radu Travel, Asociația Culturală Sportivă Aikido-Budo, Romsilva – Administrația Parcului Natural Putna, Salvamont Vrancea și nu numai.”

Genesis College vă oferă posibilitatea să selectați dintr-o multitudine de oferte pentru a alege tabăra potrivită copilului dumneavoastră.

Vă invităm să accesați broșurile taberelor Genesis College 2022 la următoarele link-uri:

Pentru întrebări și detalii suplimentare puteți contacta coordonatorul excursiilor și taberelor Genesis, doamna Mirela Pascaru, la adresa de e-mail: mirela.pascaru@genesis.ro sau la telefon: 0752 091 170.

Revista GenesisMag

Numerele 16-17 din mai și iunie

Elevii Genesis College au pregătit noua ediție a revistei #GenesisMag.

Revista prin formatul său, prietenos și creativ, ajută cititorul să pătrundă în poveștile și lucrările atent creionate de către elevi. Tema Lectura este tema lunii mai. Genesis College a sărbătorit „În luna MAI, citim MAI mult!”.

Vă invităm să explorați, să descoperiți și să vă delectați cu un conținut variat și original, răsfoind sau descărcând revista prin accesarea link-ului următor:

Felicitări elevilor și întregului colectiv redacțional pentru o creație inedită!

Cu copiii în vacanță

Recomandări pentru un program sănătos de vacanță

Specialiștii spun că vacanța de vară a copiilor, perioada de explorare spontană prin joc în care ei se relaxează  în afara unui program stabil, este foarte benefică pentru dezvoltarea creierului acestora.

Dacă încercăm să facem un exercițiu de memorie și să ne amintim sentimentul pe care îl aveam înaintea vacanței de vară, în ultima zi de școală și prima de vacanță, acel sentiment fabulos de libertate, relaxare pe care îl resimțeam, ca o formă de ușurare, în care vacanța de vară o vedeam ca pe o oportunitate de reînnoire, acces la activități distractive, călătorii la bunici, sau cu părinții la munte și la mare. Acel sentiment total de relaxare în care simți că grijile nu mai există, că nu ai nimic altceva de făcut decât să te joci cu prietenii, să explorezi dealurile și văile din împrejurimile casei bunicilor, să inventezi jocuri noi sau pur și simplu să lenevești, să dormi mai mult și să fii mai răsfățat în această perioadă de libertate.

Copiii, la fel ca și noi, părinții, au nevoie de perioadă de vacanță, au nevoie de o pauză de la programa școlară supraîncărcată, de la perioada în care funcționează după un program bine stabilit, de la sarcinile și cerințele mai mult sau mai puțin excesive ale profesorilor și părinților, au nevoie de o pauză pentru a-și reîncărca bateriile, au nevoie de un nou suflu pozitiv, de o gură de aer proaspăt pentru ca din toamnă să poată reintra în noul program școlar, pentru a putea asimila, înțelege cu ușurință noile informații.

Dacă pentru copii vacanța de vară este văzută ca o oportunitate de petrecere a timpului prin joc și relaxare, pentru noi, părinții, această perioadă poate fi și o perioadă de îngrijorare în privința faptului că copiii ar putea să se deconecteze și să uite informația înmagazinată pe parcursul anului școlar. Inevitabil în mintea noastră apare următoarea întrebare: Ce ar trebui să facă copiii noștri peste vară? Ar trebui să utilizeze vacanța de vară pentru joacă și relaxare sau ar trebui să rămână conectați la sarcinile școlare pentru a le înțelege mai bine și pentru a menține și păstra informația obținută la orele de curs?

Cercetătorii de la institutele de cercetare psihologică din SUA, Australia și  Noua Zeelandă consideră că lipsa exercițiului de învățare pe o perioadă de șase săptămâni duce la pierderea informației noi și în special acest fenomen se resimte la elevii cu rezultate școlare modeste, comparativ cu cei peste medie, ale căror rezultate rămân constante sau câștigă teren în timpul vacanței de vară. Există un fenomen bine cunoscut de degradare a memoriei, mai ales atunci când înveți pentru prima dată ceva. Pentru a nu se manifesta acest fenomen trebuie să repeți suficient  de mult informația nouă pentru a nu ajunge la inabilitatea de recuperare a ei. În momentul în care informația nouă nu este suficient de bine înțeleasă și memorată ea se pierde pe parcursul verii, copiii întorcându-se la toamnă cu lacune informaționale care se concretizează în probleme de înțelegere și stocare a noilor informații, acest lucru fiind direct proporțional cu rezultate școlare scăzute și pierderea motivației pentru învățare.

De asemenea, mai puțin cunoscut este faptul că, în perioada de vacanță, creierul este ajutat să se dezvolte prin activarea a două sisteme care se află în zona limbică a creierului și este vorba de sistemul de redare (play system) și sistemul de căutare (seeking system) (Panksepp 2016 – Washington State University). Aceste două sisteme sunt stimulate în activitățile de explorare a naturii, plimbarea cu bicicleta, drumeții, activitățile ludice. Prin activitățile de vacanță părinți – copii, activarea celor două sisteme din creier duc la descărcarea neurotransmițătorilor responsabili cu bunăstarea: opioidele, occitocina și dopamina, care duc la reducerea stresului, la exprimarea unor sentimente pozitive și gesturi de generozitate unii față de alții.  Profesorul neurolog Jaak Panksepp, considerat lider mondial în neuroștiințe, le-a numit „darul naturii pentru noi”, deoarece descărcarea în creier a celor trei substanțe elimină stresul și realimentează cu emoții pozitive relația dintre membrii familiei. Aceste sisteme, spune Panksepp, sunt precum mușchii- cu cât le utilizezi mai mult cu atât devin parte a personalității tale sau, cum spune neurologul Bruce Perry: „stările emoționale devin trăsături de personalitate”. Așa că, atunci când luăm copiii cu noi în vacanță trebuie să le sprijinim dezvoltarea capacității de explorare și cea de joacă. La maturitate acestea se traduc prin capacitatea de a se „juca cu ideile”, adică o capacitate ridicată a flexibilității gândirii, absolut necesară la persoanele întreprinzătoare, cu simț al inițiativei și responsabilității.

Câteva idei de care ar trebui să ținem seama pentru programul de vacanță al copiilor noștri:

– Activități care să crească capacitatea de concentrare a atenției: cercetările au arătat creșterea atenției și a concentrări la copiii care petrec mult timp în natură. De asemenea plimbările în natură ajută la calmarea corpului și inducerea stării de relaxare;

– Menținerea și dezvoltarea capacității de memorare: îndreptarea și încurajarea copiilor să parcurgă literatură de vacanță, să citească, iar apoi să discute împreună cu noi, părinții, despre ce au citit;

– Dezvoltarea aptitudinilor organizatorice: să organizeze programe de vacanță pentru familie;

– Menținerea trează a aptitudinilor de învățare prin recurgerea la metode non-formale: de exemplu – învățarea despre flori și plante prin vizita în natură și crearea de povești interesante, vizită la muzee de interes pentru copii sau  lăsăm copilul să ne fie ghid atunci când vizităm un oraș nou și multe altele.

ATENȚIE: Activitățile de vacanță nu se impun copiilor. Ele se decid împreună, astfel încât copilul să simtă că deciziile îi aparțin și lui.

Vacanță plăcută!

Cu drag, 

Psiholog Lucia Șireanu

Referințe:

  1. Unconditional Parenting: Moving from Rewards and Punishments to Love and Reason Alfie Kohn,  Atria Books;
  2. The Whole-Brain Child: 12 Revolutionary Strategies to Nurture Your Child’s Developing Mind – Daniel J. Siegel, Bantam; Illustrated edition (September 11, 2012);
  3. Reset Your Child’s Brain: A Four-Week Plan to End Meltdowns, Raise Grades, and Boost Social Skills, by Reversing the Effects of Electronic Screen-Time Paperback – Illustrated, July 14, 2015 by Victoria L. Dunckley MD (Author).

Ana-Maria Brânză

Oare cum arată un campion? Credeți că l-ați recunoaște dacă l-ați întâlni pe stradă? În cadrul „Luna Lecturii”, elevii de la gimnaziu au descoperit-o pe Ana-Maria Branza Official, campioană olimpică națională, europeană și mondială și de cinci ori cea mai bună spadasină a lumii, dintr-un unghi aparte: rolul de scriitoare, abordat de una dintre cele mai cunoscute sportive din România, care și-a făcut debutul literar. Mai jos, vă invităm să o descoperiți din perspectiva interviului pe care ni l-a acordat.

  1. Cum s-a dezvoltat pasiunea pentru scrimă? În ce mod a devenit o vocație și prin ce procese trece un copil, care își dorește să devină campion olimpic, într-un domeniu sportiv?

Pasiunea pentru sport și mișcare mi-a fost insuflată de către părinți. Momentul în care am pășit pentru prima dată într-o sală de scrimă, sentimentul puternic de apartenență pe care l-am simțit m-a copleșit și, chiar dacă aveam o vârstă fragedă, am decis că acolo este locul meu. Am urmat fiecare etapă și am muncit în fiecare zi cu aceeași determinare pentru a-mi îndeplini visul cel mare, acela de a deveni un campion. Singura cale spre succes pe care am descoperit-o în activitatea sportivă este munca susținută!

      2. Cum este să fii campion olimpic și cum a fost procesul de transformare a acestei experiențe într-o carte pentru copii?

Jocurile Olimpice reprezintă cea mai importantă competiție pentru orice sportiv! Faptul că trebuie să muncești patru ani de zile, pentru o singură șansă, poate fi epuizant, dar să te numeri printre cei mai mari sportivi ai planetei, merită orice efort. Am ajuns campion mulțumită oamenilor din jurul meu, eu – o fetiță năzdrăvană, iar ideea cărții a venit din dorința de a le transmite copiilor că dacă eu am reușit, oricine o poate face!

FOTO: Federația Română de Scrimă/FIE/Bizzi Team

     

     3. Ce impact a avut asupra vieții dumneavoastră câștigarea aurului olimpic? Cum vă influențează confruntarea cu o înfrângere?

Fiecare medalie are o poveste aparte, dar aurul olimpic are altă strălucire. Nu aș putea spune că mi-a schimbat viața, dar mi-a confirmat că munca bună se „răzbună”, iar medalia aceea îți aduce pe lângă recunoaștere și respectul oamenilor. Din înfrângeri am învățat cele mai prețioase lecții, chiar dacă uneori a fost dureros. Înfrângerile m-au învățat că un campion este acel om care nu renunță la visul lui.

     4. Cum a fost rolul de scriitoare? Cum ați reușit să vă adaptați programul pentru a vă ocupa de scris?

A fost o adevărată aventură să colind printre amintiri și să rememorez episoade din copilărie, dar m-am bucurat de această provocare și consider că este un exercițiu bun pentru fiecare dintre noi. Cred cu tărie că fiecare dintre noi are o poveste care merită să fie spusă și care poate servi drept inspirație pentru ceilalți.

      5. Care sunt cele mai dragi amintiri din perioada școlii? Cum vă amintiți de copilul și eleva Ana Maria?

Cele mai multe amintiri le am din clasele primare, poate și datorită faptului că am avut un dascăl implicat și dedicat, care a știut cum să ne ghideze pe fiecare în parte. Asta pe lângă serbările care erau adevărate petreceri, ori excursiile de care ne bucuram cât de des se putea. Deși nu m-am ferit niciodată de năzdrăvănii, am fost un elev care nu voia să dea motiv profesorilor să îi facă observație.

      6. Care este cea mai importantă lecție de viață învățată ca sportivă? Dar ca scriitoare?

Așa cum am spus, cea mai prețioasă lecție pe care sportul mi-a predat-o a fost să nu renunț la visul meu, indiferent cât de greu pare drumul! Ca scriitoare, pe lângă exercițiul bun care m-a ajutat să redescopăr amintiri pe care le credeam uitate, consider că e prematur să mă exprim. Poate după ce „Fetița cu masca tricoloră” va vedea cel de-al II lea volum.

     7. Cum pot părinții să-și susțină copiii, dacă cei mici își doresc să facă un sport de performanță? Dar dacă doresc să pășească în lumea literaturii?

Eu nu sunt părinte și mă feresc de obicei să dau sfaturi, dar pot da exemplul părinților mei. Am simțit întotdeauna sprijinul lor, știam că ei sunt plasa de siguranță atunci când lucrurile nu merg bine, dar niciodată nu au încercat să joace și rolul antrenorului. Consider că datoria părintelui este să îi dea informația copilului, dar să îl lase pe el să aleagă și să nu pretindă apoi medalii pentru el! Sportul pentru copii este despre joacă, nu despre presiunea rezultatului. Iar acest lucru este valabil indiferent de domeniul ales.

     FOTO: Ana-Maria Brânză Official

     

         8. Cum considerați că putem motiva copiii să fie pasionați de cărți și de lectură?

Prin exemplul personal. Văzând părintele că citește, copilul își va dori și el să descopere noi povești. Și bineînțeles, explicându-le celor mici că lectura te ajută să călătorești în lumi pline de magie, să descoperi lucruri noi și să-ți croiești astfel propriile povești.

   

     9. Un gând de final pentru comunitatea noastră…

Obișnuiesc să spun asta tuturor oamenilor pe care îi întâlnesc. Eu cred cu tărie că în fiecare dintre noi există un campion, dar ține de fiecare în parte cum îl ajută să performeze. Așadar, aveți grijă de campionii din voi!

David Gheorghiu, campion la „Mundialito” 2022, alături de echipa FCSB U12

Suntem mândri și îi felicităm pe elevii noștri pentru dedicarea și implicarea în activități variate, prin intermediul cărora își pot dezvolta talentele și pasiunile.

În perioada 9-17 aprilie, în Spania, s-a desfășurat turneul internațional de fotbal destinat juniorilor, „Mundialito”, aflat la cea de-a 27ª ediție.

Cu bucurie vă informăm că echipa FCSB U12 a câștigat turneul „Mundialito”, performanța fiind una uriașă – mai ales că au învins, în finală, echipa AC Milan. Pe parcursul turneului, au întâlnit echipe de fotbal din Spania, Norvegia, Maroc, SUA, Mexic și Italia.

David Gheorghiu, clasa a VI-a A, joacă alături de FCSB din anul 2020 și ocupă poziția de mijlocaș ofensiv. 

Primii pași în lumea fotbalului i-a făcut în clasa pregătitoare, alături de domnul profesor Vlad Oprea, în cadrul clubului de fotbal, organizat în cadrul Programului de Enrichment al școlii. 

Printre rezultatele obținute de către David, alături de echipa, se numără:

  • În 2021, Campioni Municipali – categoria copiilor născuți în anul 2010, ediția de campionat 2020-2021, organizat de AMF București;
  • În 2019, locul 4 pe țară, la Campionatul Național de Fotbal, organizat de FRF;
  • Locul 1 la cele mai prestigioase turnee desfășurate în țară.

David a reușit să obțină aceste rezultate printr-o combinație echilibrată și constantă între talent, perseverență, efort, implicare și multă muncă.

Toate zilele de luni până vineri se încheie cu antrenament, iar pe parcursul competițiilor oficiale, David participă în fiecare weekend la două meciuri. În paralel, elevul nostru participă și la camp-uri de pregătire individuală, desfășurate în Olanda, Germania și Spania.

Felicitări sincere pentru munca depusă și reușite!

Îi dorim mult succes și sperăm să scrie noi capitole frumoase ale poveștii sale în lumea fotbalului!

Alexandru Ștefănoiu a obținut 95 de puncte, din 100 puncte total, la etapa națională a Concursului Comper

Calde felicitări pentru Alexandru Ștefănoiu, din clasa a V-a A, care a obținut 95 de puncte, din 100 puncte total, la Concursul Comper, secțiunea de Limba și literatura română, etapa națională!

Suntem mândri și ne bucurăm de performanța lui. Multă inspirație mai departe! 

Tudor Jercan a câștigat locul I la Campionatul Național de Karting, organizat de Federația Națională de Karting

Cu bucurie, vă informăm că, în perioada 10 – 12 iunie, Tudor Jercan, elev în clasa a III-a B, liderul la zi la categoria MiniRok, din campionatul național de karting, a participat la Campionatul Național de Karting, organizat de către Federația Națională de Karting, la circuitul Skat Kart, etapa a II-a, care a avut loc la Târgu Secuiesc. Tudor a cucerit din nou cupa, clasându-se pe primul loc în cadrul competiției. 

Felicitări sincere pentru bucurie, pentru munca depusă și împliniri! Mult succes în continuare!

Tudor Jercan a concurat, în Jesolo, Italia, la competiția de karting „IAMES Series Italy”

Suntem mândri și îi felicităm pe elevii noștri pentru dedicarea și implicarea în activități variate, prin intermediul cărora își pot dezvolta talentele și pasiunile.

Cu bucurie, vă informăm că, în perioada 11 – 18 aprilie, Tudor Jercan, elev în clasa a III-a B, liderul la zi la categoria MiniRok din campionatul național de karting, a participat la concursul de karting, „IAMES Series Italy”, cursă care va avea loc în Jesolo, Italia și se va desfășura pe circuitul de la Pista Azzurra (una dintre primele piste construite în Italia în anul 1962).

Vineri, 8 aprilie, Tudor a luat parte și s-a bucurat de realizările obținute în calitate de micul mare campion ROMANIAN KARTING MASTERS, categoria MiniRock 2021, în cadrul Galei Campionilor, eveniment care a avut loc la Palatul Parlamentului.

În perioada 6-8 mai, Tudor a mai cucerit o nouă cupă, în cadrul competiției „AMCKART Tunari – Cupa României”.

De asemenea, în perioada 30 martie – 4 aprilie, Tudor a participat la concursul de karting, „Trofeo Andrea Margutti”, cursă care a avut loc în Italia și s-a desfășurat pe circuitul de la Lonato del Garda.

Tudor practică karting de la vârsta de 4 ani, iar acum va concura la categoria Mini, alături de alți piloți români. El se bucură de ghidajul și îndrumarea antrenorului Dragoș Gulie, în cadrul Gulstar Racing.

Gulstar Racing e singura echipă din România, care participă la cursa din Peninsulă. Volumul mare de piloți e dat atât de complexitatea competiției, cât și de valoarea piloților, ei fiind împărțiți astfel: la clasa Mini 120 de participanți, la Junior 90, la KZ 96, iar la Senior 68.

Printre rezultatele obținute de Tudor de-a lungul timpului, amintim:
  • Campion NaționalRomanian Karting Masters – 2021 – 2022;
  • Vicecampion național – Federația Română de Karting – 2020 – 2021.

Începând din vara anului 2021 a participat la mai multe competiții internaționale, precum WSK Super Masters Series. Tudor îl admiră cu fervoare pe Ayrton Senna și adoră să citească despre performanțele competiționale ale acestuia.

Îi dorim mult succes și sperăm să scrie un nou capitol frumos al poveștii sale în lumea kartingului!

Alexandru Răduț transformă pasiunea pentru matematică în performanță

Alexandru Răduț, elev al clasei a III-a B, este pasionat de matematică, iar această înclinație, corelată cu un efort susținut și o perseverență constantă, se reflectă în rezultatele pe care le obține la școală și la concursurile la care a participat, precum ediția 2021 a Summitului Global Abacus and Mental Arithmetic și a Concursului Internațional de Matematică LuminaMath.

Felicitări sincere și mult succes în continuare! 

Andrei Ionescu se apropie de calificarea la etapa națională a Olimpiadei de limba engleză

Îl felicităm pe Andrei Ionescu, elev în clasa a VII-a B, pentru rezultatul obținut la etapa pe sector a Olimpiadei de limba engleză. Andrei a obținut 89 puncte, fiind foarte aproape de calificarea la etapa națională.

Suntem mândri de performanța lui. Felicitări! 

Final Exhibition 

Elevii claselor a IV-a au susținut Final Exhibition, proiectul de final de program PYP (pas prin intermediul căruia realizează trecerea către nivelul gimnazial de studiu, MYP), în perioada 6 – 8 iunie, la Centrul Cultural Genesis, alături de părinți, profesori și mentorii care i-au coordonat.

Un proiect interesant, cu o abordare în profunzime a interconexiunii dintre culori și emoții în lumea contemporană, a fost elaborat de către echipa clasei a IV-a B, alcătuită din elevele Patricia Rotboșean-Lospa, Eliza Minculescu și Eva Voicu, echipă care a fost coordonată de către domnul profesor Petre Ghergu.

Ca parte a proiectului, echipa a realizat și un interviu cu doamna psiholog Lucia Șireanu, pentru a explora și dezbate unghiurile subiectului ales și din punct de vedere psihologic. De asemenea, copiii au abordat și dimensiunile cromoterapiei, acest aspect fiind cel care a fost abordat în interviu.

Vă invităm cu drag să parcurgeți mai jos descrierea proiectului, precum și interviul realizat de către elevele noastre:

Argument:

În lumea contemporană, imaginea și culoarea sunt extrem de importante. De la interiorul propriilor spații de locuit, până la tumultul stradal cotidian, totul abundă de o multitudine de culori, de nuanțe și de tonuri, care vrând, nevrând, ne influențează viața. Cu toate acestea, lumea culorilor este încă un tărâm destul de puțin studiat.

Astăzi știm, datorită artiștilor plastici și a experților psihologi și psihiatri, acest element: culoarea acționează asupra noastră, putând să ne liniștească sau să creeze în noi diferite emoții. Ideea că o culoare sau alta ne poate face bine este o problemă actuală, iar experții sunt de acord că ele, culorile, ne influențează sănătatea și dispoziția, difuzându-și energia în toate aspectele vieții noastre.

Am ales acest scurt proiect, pentru că ni se pare important ca fiecare om să cunoască elemente despre teoria culorilor și despre cum ne pot influența ele emoțiile și starea de bine.

Studiul nostru face parte din programul PYP, pe care l-am urmat în școala noastră. În cadrul acestui program, tema transdisciplinară pe care o abordăm în acest proiect este: How We Express Ourselves. (…)

Influența culorilor asupra emoțiilor noastre și asupra vieții cotidiene va fi și ea un punct important în parcursul acestui proiect. O notă de noutate este adusă de interviul acordat de către doamna psiholog Lucia Șireanu, interviu ce punctează domeniul cromatologiei, din punct de vedere al unui expert în psihologie, aducându-ne astfel pe tărâmul științei celei mai actuale și mai importante, în ceea ce privește omul secolului al XXI-lea.

Culori, emoții, terapia prin culoare

– interviu cu psihologul Lucia Șireanu

Pentru proiectul nostru final, ne-am propus să realizăm un studiu legat de terapia prin culoare. În vederea unei priviri de ansamblu, pe lângă partea artistico-plastică, am realizat un interviu cu doamna psiholog Lucia Șireanu, în calitate de specialist.

Patricia, Eliza, Eva (P., E., E.): Bună ziua! Pentru început dorim să vă mulțumim pentru ajutorul acordat în realizarea proiectului nostru.

Lucia Șireanu (L.Ș.): Mă bucură faptul că sunteți interesați de forma terapeutică pe care o pot avea culorile.

Culorile fac parte din viaţa noastră, a tuturor. Le găsim în natură, le purtăm, ne decorăm casa cu ele sau le transformăm în daruri speciale. Flori, decoraţiuni, haine, inclusiv alimente, toate capătă alte dimensiuni atunci când au o tuşă de culoare. Nu doar că ne bucură, dar anumite culori şi combinaţii ne pot schimba starea în bine. Aşa a apărut cromoterapia care implică utilizarea acestora ca pe un tratament împotriva anumitor afecţiuni.

P., E., E.: Când a apărut terapia prin culoare sau cromoterapia, ca remediu?

L.Ș.: Omul de știință Avicenna (980-1037), acordându-i culorii o importanță vitală atât în diagnostic, cât și în tratament, a discutat despre cromoterapie în Canonul Medicinii. El a scris: „culoarea este un simptom observabil al bolii” și, de asemenea, a elaborat o diagramă prin care culoarea este asociată cu temperatura și starea fizică a corpului. Părerea sa era că roșul mișca sângele, albastrul sau albul îl răcoreau, iar galbenul reducea durerea și inflamația musculară.

Generalul american Augustus Pleasonton (1801–1894) încă din timpul războiului civil și-a realizat propriile experimente și în 1876 a publicat cartea Influența razei albastre a luminii solare și a culorii albastre a cerului în care vorbea despre modalitatea prin care culoarea albastră poate îmbunătăți creșterea culturilor și a animalelor și poate ajuta la vindecarea bolilor la om. Acest lucru a dus la cromoterapia modernă, determinându-i pe savanții Dr. Seth Pancoast (1823–1889) și Edwin Dwight Babbitt (1828–1905) să efectueze experimente și să publice, respectiv, Lumina albastră și roșie; sau, Lumina și razele sale ca medicină (1877) și Principiile luminii și culorii.

În 1933, savantul cu cetățenie americană de origine indiană Dinshah P. Ghadiali (1873-1966) a publicat Enciclopedia spectro cromometrică, o lucrare despre terapia culorilor. Ghadiali a susținut că a descoperit cum și de ce diferite raze colorate au diferite efecte terapeutice asupra organismelor. El considera culorile influențe chimice în octave mai mari de vibrații, și că pentru fiecare organism și sistem al corpului există o culoare specială care stimulează și o alta care inhibă activitatea acelui organ sau sistem. Ghadiali a crezut, de asemenea, că, fiind familiar cu acțiunea diferitelor culori asupra diferitelor organe și sisteme ale corpului, se poate aplica culoarea corectă care va tinde să echilibreze acțiunea oricărui organ sau sistem care a devenit anormal în funcția sau starea sa. Fiul lui Dinshah P. Ghadiali, Darius Dinshah, oferă informații în continuare despre terapia culorilor prin intermediul asociației sale, Dinshah Health, o organizație nonprofit dedicată dezvoltării terapiei culorilor la domiciliu, non farmaceutice și a cărții sale Să fie lumină.

De-a lungul secolului al XIX-lea, „vindecătorii prin culori” susțineau că filtrele de sticlă colorate ar putea trata multe boli, inclusiv constipația și meningita.

P., E., E.: Care a fost scopul pentru care a fost creat acest tip de terapie?

L.Ș.: Cromoterapia, uneori numită terapia culorilor sau cromoterapie, este o metodă de medicină alternativă care este considerată pseudoștiință. Cromoterapeuții susțin că pot folosi lumina sub formă de culoare pentru a echilibra lipsa de „energie” din corpul unei persoane, fie că este la nivel fizic, emoțional, spiritual sau mental.

P., E., E.: Concret, în ce constă acest tip de terapie?

L.Ș.: Este interesant si foarte benefic să știm cat mai multe informații despre aceasta terapie, despre cum să ne folosim de puterea și energia culorilor pentru a atrage abundența, a îmbunătăți relațiile cu cei din jur, a vindeca anumite boli, a decora o locuință, a manca sanatos, a interpreta anumite vise din timpul somnului, a avea succes pe plan personal si profesional.

Cromoterapia este utilizată pentru a îmbunătăți condițiile generale:

  • Pentru corectarea anumitor afectiuni neuropsihiatrice;
  • Tratamentul bolilor organelor interne, sistemului musculo-scheletic;
  • În cosmetologie pentru a îmbunătăți starea pielii, pentru a trata anumite boli dermatologice.

P., E., E.: Cromoterapia este aplicabilă doar în cazul unor probleme psihice?

L.Ș.: În cromoterapie, sunt folosite culorile care acţionează prin intermediul lungimilor specifice de undă cu scopul de a echilibra dereglările din organism. De exemplu:

ROŞU – este recomandat în stările de slăbiciune, anemie, dar şi depresie sau o stare generală alterată. Această culoare puternică oferă o senzaţie de căldură, este dinamică şi creşte voinţa.

GALBEN – este considerată cea mai veselă din tot curcubeul şi stimulează acele trăiri şi sentimente pozitive, optimiste, pune accent pe curaj şi generozitate. Pentru cei cu migrene şi oboseală accentuată, o cameră în tonuri galbene îi va ajuta să se relaxeze.

PORTOCALIU – aflat între roşu şi galben, este potrivit în stări de stres. Culoarea parfumatelor fructe, ne ajută să ne recâştigăm echilibrul şi să eliminăm factorii dăunători din exterior. În plus, este un bun stimulent respirator şi digestiv.

VERDE – culoarea naturii, tocmai de aceea este indicată în cazul durerilor puternice de cap, a supărătoarelor alergii sau a insomniilor. Poate şi de asta este bine să petrecem mai mult timp în aer liber, într-un mediu cât mai natural.

ALBASTRU – o altă culoare rece, dar cu multe beneficii asupra sănătăţii. Nuanţa cerului contribuie la stimularea imunităţii şi la procesul de refacere al celulelor.

INDIGO – acţionează ca un element purificator al sistemului circulator şi este folosit tot în ameliorarea durerilor de cap, datorită proprietăţilor sale.

VIOLET – ultima, dar nu cea din urmă fâşie a curcubeului, ajută la detoxifierea organismului. Combinaţia dintre albastru şi roşu întăreşte sistemul imunitar şi ne ajută să obţinem un somn odihnitor.

P., E., E.: Cunoașteți oameni care au apelat la acest tip de terapie și ale căror probleme s-au rezolvat?

L.Ș.: Cunosc un studiu, în cadrul căruia, 30 de participanți bărbați sănătoși au efectuat terapia cromoterapiei, cu lumină puternică timp de 30 de minute zilnic, pe o perioadă de trei săptămâni.

Sursa de lumină a avut aceeași gamă de lungimi de undă ca și în lumina zilei, care corespunde și tipului de lumină din  lămpile de terapie.

Înainte de începerea experimentului, participanții au fost supuși unor scanări RMN ale activității creierului lor în timp ce priveau imagini cu fețe care aveau expresii fie neutre, supărate sau de frică.

După trei săptămâni, cercetătorii au observat că:

  • Creierul participanților a răspuns mai puțin la fețele care exprimau frică sau furie.
  • Capacitatea creierului de a controla „centrul fricii” sa îmbunătățit.
  • Efectul a fost asociat cu cantitatea de expunere la lumină: cu cât lumina era mai intensă, cu atât efectul era mai mare.

Lumina stimulează comunicarea dintre lobul frontal și amigdala din creier. Lobul frontal reglează activitatea în amigdala, care joacă un rol central în răspunsurile noastre emoționale la mediul înconjurător.

P., E., E.: Acest tip de terapie este aplicabilă atât pentru copii cât și pentru adulți?

L.Ș.: Chiar dacă nu este recunoscută de medicină, s-a demonstrat științific faptul că terapia prin culoare poate vindeca anumite afecțiuni, indiferent de vârsta “pacientului”. Zeci de tratate atestă faptul că terapia prin culoare a obținut rezultate excepționale în traumatologie, reumatologie și dermatologie.

 Cromoterapia este o terapie energetică și poate ajuta la tratarea si vindecare disfuncțiilor sistemului nervos și a stresului.

 

P., E., E.: Cum aplicam cromoterapia în viața de zi cu zi (de exemplu: purtarea hainelor, decorarea casei/camerei într-o anumită culoare…)?

L.Ș.: Cromoterapia este folosită involuntar de oameni, prin hainele pe care le poartă. De aceea este foarte important să fim atenți la culorile pe care le purtăm și care ne înconjoară.

Astfel, putem beneficia de efectele cromoterapiei, dacă suntem atenți la hainele pe care le purtăm. În funcție nu numai de tendințele modei, ci și de stările cu care ne confruntăm predominant, ne putem efectiv alege îmbrăcămintea în funcție de proprietățile culorilor respective. Urmând necesitățile pe care dorim să le satisfacem sau rezolvarea unor probleme de sănătate ne vom alege îmbrăcămintea în funcție de culorile care ne sunt folositoare. Acest lucru este foarte ușor de realizat de către oricine, evitând culorile cu efecte nefaste.

Hainele albe au o nota de prospețime, pace și echilibru. Cele de culoare roșie sunt benefice pentru persoanele cu tensiunea scăzută, lipsite de energie. Veșmintele de culoare albastră au efect liniștitor, protector.

Galbenul din vestimentatie are efect asupra ficatului, stimulând funcția hepatică. Este culoarea altruismului și detașării de lucrurile materiale.

Fiind situat la mijlocul spectrului, verdele este culoarea echilibrului, a armoniei, hainele de culoare verde având un efect minunat asupra echilibrului nostru interior.

P., E., E.: Acest tip de terapie poate fi folosită și pentru a ne relaxa sau doar în cazul unor probleme psihologice?

L.Ș.: Cromoterapia nu vindeca orice boală, ea poate ameliora starea de sanătate, oferă energie și vibrație înaltă minții, corpului și sufletului nostru, în noi stă puterea vindecării. Cromoterapia poate activa sau reactiva puterea Cromoterapie Vindecătoare a corpului fizic și spiritual. Culorile stimulează energia, sunt precum vitaminele care reușesc să dea vitalitate corpului fizic și spiritual.

P., E., E.: Dumneavoastră, ca specialist, ce părere aveți despre cromoterapie?

L.Ș.: Pictura, muzica, desenul, sculptura, modelajul și teatrul reprezintă mult mai mult decât forme de artă. Ele reprezintă o cale catre dezvoltarea personală, cu ajutorul cărora putem depăși anumite probleme.

Cromoterapia (din grecescul chroma (culoare) + therapéia (îngrijire, tratament) – terapia prin culoare) este o tehnică modernă, care se realizează cu ajutorul unor dispozitive speciale. Culoarea este un factor natural, este o radiație electromagnetică de diferite lungimi. Varietatea culorii emise depinde de lungimea acestei radiații.

Cromoterapia sau vindecarea prin culori precum și luminoterapia – sau terapia prin expunere la lumina sunt, alături de aromaterapie, forme de terapie alternativă care folosesc simțurile pentru a echilibra organismul și a-i oferi ocazia de a se vindeca prin forțe proprii. Atât lumina, cât și culorile sunt folosite pentru a induce diferite stări în organism, care favorizează prevenirea sau vindecarea unor afecțiuni.

P., E., E.: Dumneavoastră ați încerca, ne-ați recomanda o astfel de terapie pentru relaxarea după o zi obositoare la școală/muncă?

L.Ș.: Cromoterapia sau Terapia prin culori este știința care folosește culorile pentru a modifica sau pentru a menține vibrațiile corpului cu o frecvență care conduce la sănătate, bunăstare și armonie, de aceea recomand că după o zi încărcată de la școală sau de la serviciu, în măsura posibilităților să petrecem timp, cât mai mult în natură, iar acasă să păstrăm o paletă cromatică plăcută ochiului.

Expunerea corpului la o un ambient în care domnește o anumită culoare ne poate influența sănătatea. Și asta fiindcă deși percepem culorile cu ajutorul vederii, și pielea noastră poate asimila diferit anumite substanțe când este expusă unor forme de lumină. Cum este de exemplu lumina difuză, care ne relaxează, sau lumina albă, potrivită pentru spațiile de birouri.

Fiecare culoare primară ce compune spectrul luminii are o anumită lungime de undă și vibrații caracteristice, pe care noi nu le percepem în mod conștient. Prin urmare, indiferent de preferințe personale sau de simbolistica socio-culturală, culorile vor avea aceleași efecte asupra tuturor persoanelor, acționând la nivel subliminal.

P., E., E.: Vă mulțumim, încă o dată, pentru timpul acordat și pentru informațiile deosebit de interesante și folositoare pentru realizarea proiectului nostru.

L.Ș.: Așa cum spunea poeta Valeria Mahok, „Viaţa este o aglomerare de stări, forme şi culori.”

 

Felicitări sincere tuturor elevilor și mult succes și inspirație în următorul capitol școlar!

Raport semestrul al II-lea

Elevii claselor a VIII-a au primit, pe 2 iunie 2022, un raport final, pentru activitatea desfășurată pe parcursul semestrului al II-lea, în clasa a VIII-a. Raportul semestrial conține mediile semestriale încheiate, atât în sistem românesc (1-10), cât și mediile încheiate în sistem IB (1-7).  

Reamintim faptul că în sistemul IB, notarea pornește de la criteriile de evaluare: A,B, C, D – specifice fiecărei disciplineTabel criterii de evaluare pe discipline, aprecierea realizându-se  pe baza descriptorilor de performanță pentru fiecare criteriu în parte.

Echivalare medii sistem românesc și MYP:

Elevii celorlalte clase vor primi rapoartele semestriale pe 11 iunie 2022.

Verificare note elevi

Stimați părinți și dragi elevi, 

Pentru că ne dorim o transmitere eficientă a notelor și a feedbackului profesorilor, vă invităm să consultați notificările primite pe adresa de email dar și să accesați platforma Managebac. Notele din catalogul fizic pentru toate disciplinele pot fi vizualizate și pe contul personal Managebac, urmând pașii din acest tutorial:

De asemenea, dacă aveți probleme de conectare pe platformă, vă rugăm să ne scrieți pe adresa managebac@genesis.ro 

Vă mulțumim!

După cum v-am obișnuit, prin intermediul blogului Genesis aflați detalii despre proiecte interesante pe care elevii Liceului Teoretic „Genesis College” le realizează la ore, în timpul vizitelor pe care le fac cu școala sau prin participarea la cluburi.

Vă invităm pe blog.genesis.ro să citiți ultimele articole apărute.

Artă vizuală

Clasele pregătitoare

Măiestria așezării tușelor cromatice, paleta coloristică vibrantă, luminoasă și atent armonizată și redarea emoțiilor fac din peisajele lui Giuseppe Casciaro (1861-1941, pictor italian) unele dintre cele mai delicate și elegante compoziții plastice.

Clasele I

Arthur Streeton (1867 – 1943, pictor australian, reprezentant al Școlii de la Heilderberg, care a promovat curentul Impresionist în Australia) ne propune o viziune impresionistă asupra peisajului en plein air, în care lumina și umbra joacă un rol important. 

De asemenea, diferitele feluri de pensulație sunt atent coordonate pe suprafața pânzei, creând o manieră unică a Impresionismului australian.

Clasele a II-a

Nicolae Grigorescu (1838-1907, pictor și desenator român, fondator al picturii moderne românești, influențat de curentele artistice: Neoclasicist, Romantic, Impresionist, Realist, reprezentant al Școlii de la Barbizon), un nume sonor al plasticii românești, ne invită crearea unei stări de bucurie, la emoții alese prin contemplarea lucrărilor sale.

Fie că este vorba despre portrete și peisaje, fie că ne încântă privirea cu naturi statice sau fragmente, delicat redate, ale unor colțuri din natură, compozițiile sale emană distincție, eleganță și o bună stăpânire a tehnicilor specifice artelor vizuale, dar și a principiilor plasticii.

Clasele a III-a

Artele decorative încep să devină din ce în ce mai importante și secolul al XX-lea. Marea Britanie și SUA sunt două zone geografice în care artele decorative se manifestă, creând o pagină importantă în istoria artei.

Clasele a IV-a

Cornell Art Museum din Old School Square ne propune un tur virtual al uneia dintre cele mai fascinante expoziții ce reunește arta contemporană și moda. Expoziția include ilustrații și îmbrăcăminte create de renumiți designeri de modă, precum și artă contemporană inspirată de modele iconice ale lumii modei.

_______

Clasele gimnaziale

15 – 17 iulie 2022: Târg de Sfântul Ilie, între orele 10.00 și 18.00 @Muzeul Național al Țăranului Român

Muzeul Național al Țăranului Român vă așteaptă la Târgul de Sfântul Ilie, de vineri, 15, până duminică, 17 ale lunii lui Cuptor, de la orele 10 de dimineață, până la 6 seara.

Meșteșugari, anticari și artiști aduc la târg: obiecte din lemn, ceramică, țesături, împletituri, jucării, podoabe, icoane și multe, multe alte lucruri frumoase pe care le puteți tocmi, în miez de vară, la Muzeul de la Șosea.

Nu vor lipsi nici bunătățile precum prăjiturile de casă, cozonacii, turta dulce, mierea de albine ori ierburile de leac, dar nici tradiționala țuică.

Vizitatorii sunt invitați, de asemenea, să răsfoiască, să citească și să-și îmbogățească biblioteca cu publicațiile Muzeului: cărți cu teme etnologice, cărți-obiect, albume ori revista Martor.

Prețul biletului de intrare la târg: adulți – 12 lei; pensionari – 6 lei; studenți – 3 lei

Biletele pot fi achiziţionate şi online de pe www.booktes.com.

8 iulie – 28 august: Anaid Art Gallery București – prezintă expoziţia „Crossroads – A Time-lapse of Bucharest” semnată Mihai Florea la Muzeul Municipiului Bucureşti – Palatul Suţu (Bd. I.C. Brătianu, nr.2)

Vineri, 8 iulie 2022, între orele 18:00 – 21:00 va avea loc în holul Muzeului Municipiului Bucureşti – Palatul Suţ– Bd. I.C. Brătianu, nr.2 –  vernisajul expoziţiei personale Crossroads – A Time-lapse of Bucharest” semnată de Mihai Florea, curator Diana Dochia.

Expoziţia va putea fi vizitată de publicul larg în perioada 8 iulie – 28 august 2022de miercuri până duminică între 10:00 – 18:00 în holul Muzeului Municipiului Bucureşti – Palatul Suţu – Bd. I.C. Brătianu, nr.2. Proiectul expoziţional „Crossroads – A Time-lapse of Bucharest” este susţinut de Anaid Art Gallery în parteneriat cu Muzeul Municipiului Bucureşti.

8 iulie – 29 august: Expoziție de artă clasică și contemporană „ÎMPREUNĂ ÎN TRECUT, ÎN PREZENT ȘI-N VIITOR” @ Galeria Romană, București

În perioada 8 iulie – 29 august 2022, Galeria Romană vă invită la o nouă expoziție de pictură și sculptură.
Vernisajul va avea loc vineri, 8 iulie, începând cu ora 19:00.
Bd. Lascăr Catargiu, nr 1, sector 1, București (Piața Romană).
Pictorii care au creat Școala Românească de Arte Plastice și pictorii care transmit mai departe valorile acesteia stau împreună acum pe simezele Galeriei Romană. Lucrările de pictură și sculptură expuse îndeamnă privitorul la o introspecție: analizând cronologic istoria artei românești, se creează o punte și un dialog între întemeietorii Școlii românești de pictură, discipolii acestora și artiștii contemporani.

Vernisajul expoziției personale a artistului Dan Mihaltianu, In the Skin of an Artist

Galeria Sector 1 are plăcerea să vă invite la vernisajul expoziției personale a artistului Dan Mihaltianu, In the Skin of an Artist, la Galeria Sector 1, Strada Băiculești nr. 29 (în cadrul Combinatului Fondului Plastic). Expoziția este realizată în dialog cu Mihai Pop.

In the Skin of an Artist este un proiect artistic în dezvoltare ce analizează precaritatea și privilegiile vieții de artist într-o lume imprevizibilă, marcată de schimbări sociale, climatice, crize politice, militare, economice și sanitare la nivel local și global.

Expoziția este o sinteză a realizărilor și experiențelor artistice din diverse etape de creație ale artistului, de la viața în socialism, la perioada de tranziție confuzie prelungită, la confruntarea cu realitățile sociale și condiția artistului într-un context internațional.
Printre lucrările din expoziție se numără instalațiile Canal Grande, 2019, Last Days of Michael Jackson in Bucharest, 1992 – 2018, Pocket Revolution, 1994 – ongoing și Totem, 2000 – ongoing, alături de o selecție amplă de desene, picturi, gravură, fotografie, obiect, sunet, film și video.
Lucrările prezentate alături de documente, materiale, ustensile și aparate formează împreună „economia artistică.”  Acestea sunt puse în raport cu relația dinamică stabilită între „corpul uman” reprezentând contactul direct cu îmbrăcăminte, materiale, aparate și „corpul social” reprezentând contactul direct cu realitățile sociale, politice, economice, culturale și instituționale.

Expoziția va putea fi vizitată în perioada 16 iunie – 30 iulie 2022, de marți până sâmbătă, între orele 14:00 – 19:00.

Nostalgie. Amintire. Regăsire.

O nouă expoziție-eveniment care are ca subiect peisajul european și ruina în pictură. Expoziția fructifică extraordinarul patrimoniu artistic pe care muzeul îl deține, prezentând 140 de lucrări din patrimoniul Muzeului Național de Artă al României aspecte diverse şi semnificații pe care ruina le are în vizualul european din secolele al XVI-lea – al XIX-lea.

Piatra în Epoca omului

O expoziție-metaforă și, totodată, un elogiu adus pietrei – un material care a stat la baza evoluției omului. Prin diversitatea ei, piatra are o istorie care o situează de la un material la îndemână la unul de lux. Expoziția poate fi văzută la Casa Filipescu-Cesianu, Calea Victoriei 151.

12 mai – 3 iulie: Tradiție circulară – Conectat la natură

Până pe 3 iulie are loc la Muzeul Țăranului Român o serie de evenimente sub numele „Tradiție circulară (Conectat la natură)”. Tema unificatoare a tuturor manifestărilor este relația dintre arta contemporană, patrimoniu și inovație – resurse viabile și utile în îndeplinirea obiectivelor pentru dezvoltare durabilă. Mai multe detalii aici.

„Străzi deschise – București, promenadă urbană” în weekend, teatru, dans și expoziții

Străzi deschise – București, promenadă urbană – 30 aprilie-16 octombrie
Proiect organizat de Primăria Municipiului București

Străzi deschise – București, promenadă urbană
30 aprilie – 16 octombrie

Calea Victoriei și străzile adiacente, Piața George Enescu, Piața Universității, Bulevardul Unirii și Șoseaua Kiseleff

Cel mai amplu proiect outdoor al Bucureştiului, „Străzi deschise” a pregătit pentru bucureşteni o nouă serie de weekenduri cu zone pietonale temporare şi activităţi educaţionale şi artistice în perioada 30 aprilie – 16 octombrie 2022. Evenimentul se desfășoară pe Calea Victoriei și străzile adiacente, Piața George Enescu, Piața Universității, Bd. Unirii și Șos. Kiseleff, iar organizatorii au în plan extinderea zonelor pietonale şi în afara centrului oraşului, pe mai multe străzi din cele şase sectoare ale Capitalei.

Conceput ca un experiment urban în context pandemic, „Străzi deschise” are ca scop reconectarea afectivă a bucureştenilor cu oraşul în care locuiesc şi redescoperirea plăcerii de a-şi petrece timpul în spaţiul public, dar și revitalizarea unor artere principale ale orașului.

Programul ediţiei include activităţi culturale (concerte, proiecte participative, performance-uri de dans contemporan, intervenţii artistice, spectacole de teatru), activităţi sportive şi educaţionale pregătite de mai multe instituţii culturale ale oraşului, dar și de operatori culturali privați și antreprenori HoReCa din Bucureşti.

Zone tematice
Evenimentele sunt grupate pe traseele pietonale ale proiectului astfel:

  • Zona 1 – Palatul CEC – Muzeul  de Istorie al României  // Teatru;
  • Zona 2 – Teatrul Odeon – Teatrul de Revistă „Constantin Tănase” // Teatru, Muzică;
  • Zona 3 – Magazinul Muzica // Literatură, Proiecte participative;
  • Zona 4 – Biserica Kretzulescu // Muzică, Dans;
  • Zona 5 – Muzeul Național de Artă al României // Arte vizuale;
  • Zona 6 – Piața „George Enescu” // Activități pentru copii;
  • Zona 7 – Hotel Radisson // Teatru;
  • Zona 8 – Hotel Golden Tulip // Arte vizuale;
  • Zona 9 – Şoseaua Kiseleff // Sport & agrement, Arte vizuale.

Pianul cu povești
3 și 9 iulie | 11:00
Sala Mare ARCUB

Pianul cu Povesti este un spectacol interactiv de muzică și poezie pentru copii cu o doză consistentă de umor, în care actrița Daniela Nane comunică cu publicul și îi invită pe micuții prezenți în sală, la lectură și dialog. Copiii vor putea face cunoștință cu La Fontaine, Grigore Alexandrescu, Marin Sorescu, Steinbeck, Topârceanu și alții.

Pianul conduce publicul pe note muzicale ale îndrăgitelor  filme de desene animate cum ar fi „Frumoasa și bestia”, „Pantera roz”, „Hercule”, „Regele leu„ și „The Flintstones” .

Detalii aici.

Cu: Daniela Nane
Pian: Ioana Lupașcu


Cutiuța Muzicală – Aventurile Pălăriei Fermecate
2 și 10 iulie | 11:00
Sala Mare ARCUB

Cutiuța Muzicală, unul dintre cele mai de succes proiecte muzicale din România dedicate copiilor, revine în atenția publicului cu primul spectacol de musical, „Aventurile Pălăriei Fermecate”. Cochețica, Rufus, Șoricelul, Broscoiul sau Șoricica sunt doar câteva dintre îndrăgitele personaje care vor încânta audiența, în datele de 2 și 10 iulie, ora 11.00, la ARCUB – Sala Mare.

Personajele dau viață unei povești magice, care conține o serie de mesaje cu valoare educativă și comportamentală și valori precum onestitatea, prietenia, optimismul, armonia.

Detalii aici

Regia: Laura Maria Vlădoiu
Scenariul și muzica: Liliana Ștefan
Aranjament muzical: Alexandru Bittman
Coregrafia: Ana Mihai
Distribuția: Grațiela: Jennifer Dumitrașcu, Tomy: Natalia Dragomir, Albertino: Bogdan Șerban, Cochețica: Ayona Iordănescu, Rufus: Alexandru Mălăeru, Arlechina 1: Ana Mihai, Arlechina 2: Carmen Mărgărit, Broscoiul: Rico Farmazon, Broscuța: Monica Andreea Cuhartz, Șoricelul: Octavian Iuga, Șoricica: Silvia Ionașcu

12 mai – 7 august: Cea de-a noua ediție de expoziții „Art Safari” 

Anul acesta, Art Safari a pregătit pentru cea de-a IX-a ediție o serie de expoziții foarte interesante și variate din punct de vedere al stilurilor pe care ni le prezintă.

Theodor Aman (1831 – 1891)
Primul artist român modern
curator Elena Olariu

Picasso, Dalí & Falla.
Pălăria cu trei colțuri
curator Óscar Carrascosa

Irina Dragomir
Roșu, galben și albastru
curator Alexandru Rădvan

Marcel Iancu (1895 – 1984)
curator Raya Zommer Tal

Barbara Klemm
Light and Dark. Photographs from Germany
curator Matthias Flügge

Mai multe informații și bilete, puteți explora la următorul link.

Suntem permanent preocupați ca elevii să se bucure de mesele de la școală și alegem zilnic feluri de mâncare care să fie sănătoase, echilibrate nutrițional și gustoase. 

Partenerii noștri de la Sloop! ne vor fi alături și în acest an, pentru a le asigura copiilor o gustare sănătoasă și delicioasă. Astfel, îi vom ajuta împreună pe cei mici să consume, în fiecare zi, să consume mai multe legume și fructe, din smoothie-uri și fresh-uri pline de gust și vitamine. 

Servirea meselor va avea loc în sala de mese, cu respectarea celor mai bune condiții de igienă și siguranță.

Începând de anul acesta, elevii claselor gimnaziale își vor putea aduce de acasă alimente sănătoase și nutritive pentru micul dejun. Acestea vor putea fi consumate până la ora 11.00, apoi resturile alimentare vor fi aruncate de către personalul Genesis, pentru a preveni alterarea lor.

Atenție! Conform legii nr. 123/27 mai 2008, pentru o alimentație sănătoasă în unitățile de învățământ preuniversitarelevii nu vor putea consuma în incinta școlii alimente de tip junk food, fast food, cu un conținut mare de zaharuri, grăsimi sau sare, precum chipsurile, dulciurile rafinate sau băuturile acidulate.

Puteți vizualiza mai jos meniul pentru perioada 18 – 22 iulie 2022: