La Grădinița Genesis îi oferim fiecărui copil posibilitatea motivării de a-și atinge obiectivele propuse, de a învăța prin descoperire, de a afla valoarea adaugată la informația transmisă, de a vedea ce se afla în spatele cuvântului prin tehnicile de “enrichment” propuse de specialiștii în psihopedagogia excelenței, Joseph Rennzulli și Reuven Feurstein.

Modelul de enrichment utilizat de Genesis și inspirat din gifted education, consideră talentul fiecărui copil ca prioritar pentru dezvoltarea personală a acestuia.

Adaptarea la Grădiniță

Cel mai frumos și cel mai de preț rezultat la care Grădinița poate ajunge în raport cu copilul, este fericirea acestuia prin implinirea personalității proprii și dezvoltarea aptitudinilor. La loc de cinste se află încrederea în forțe proprii, optimismul și stăpânirea de sine.

Dezvoltarea acestor trăsături ale copilului și încrederea inspirată de profesorii și de părinții lui, îl vor ajuta să vadă partea frumoasă a vieții, căci copilul de azi este adultul de mâine.

Explorarea spațiului

În primele zile de prezență la grădiniță, copilul este invitat să se acomodeze cu spațiul, să descopere sălile în care își va petrece preponderent timpul, să sesizeze raportul dintre grupul lui de apartenență și celelalte grupuri de copii. Este încurajat să se apropie de spațiile preferate: sala de muzică, biblioteca, messy place, locurile de joacă în aer liber.

Atenția atrage atenție

Copilul este prezentat discret grupului de colegi, încurajandu-i pe aceștia să observe avantajele prezenței unui nou partener de joacă. Pe masura trecerii timpului, după aproximativ o săptămână, copilul își va fi găsit locul în grup, iar aptitudinile lui vor fi cunoscute de către colegi.

 

“Copiii au nevoie de modele, nu de critică”

J. Joubert